2.8

Battle For Terra

En fredfull främmande planet möter sin utplåning när de hemlösa överlevarna på jorden siktar in sig på Terra. Mala en ung rebellisk terriansk tonåring försöker göra allt för att stoppa detta.

Originaltitel Terra
Regissör Aristomenis Tsirbas
Manus Evan Spiliotopoulos, Aristomenis Tsirbas
Genre Äventyr, Animerad, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Evan Rachel Wood (röst), Brian Cox (röst), David Cross (röst), Justin Long (röst), Chris Evans (röst), James Garner (röst), Danny Glover (röst), Luke Wilson (röst), Amanda Peet (röst), Dennis Quaid (röst), Rosanna Arquette (röst), Danny Trejo (röst)

2017-06-30
Bra budskap och så men alldeles för yxig och platt för att lyfta sig. Och blir bra tråkigt vartåt det lider.
lancell
2013-01-10
Rätt tråkig och icke originell handling, dessutom skitful animering på karaktärerna, dock låter jag inte animeringen beröra min uppfattning om filmen mycket. Den var inte jättedålig annars, iaf lite intressanta utomjordingar och jag gillade roboten.
MrLawrence
2011-11-19
Ful, tråkig och ointressant.
Nathalena
2010-12-21
Tjatig story detta..
Kommie
2010-12-14
Den var ganska platt tyckte jag.
Joeb
2010-10-06
Tyckte om den, stark 3a
FilmGuden
2010-07-24
Stack inte ut tillräckligt för mig. Den klassiska gamla genomsnittliga snygga Datanimerade filmen, utan personlighet. Småkul detaljer.
Löjdkvist
2010-04-15
"Just ja, den finns redan och heter Avatar. Titta på den istället." ... Den här är gjord innan? Bra film, klyschigt, självklart. Men det finns en anledning till att det är kliché, det har ett ursprung - upprepade scenarion grundade i sanningen. Filmen förtjänar kanske inte en femma, men jag ger det ändå därför att det är helt enkelt rätt. Människans brist på att se bättre alternativ är klockrent.
ekback
2010-04-04
Ganska bra animerad film med intressant story och stundtals riktigt snygga scener kombinerat med ett stämningsfullt soundtrack. Men det finns helt klart brister i storyn och en hel del klyschor. Filmen är ändå rätt nära en 4:a men får nöja sig med en stark 3:a från min sida.
Primal_r
2010-01-26
Tänkte nästan ge den en fyra, men eftersom kommentaren "I can't shake him, I can't shake him" var med i en dogfight så blev det bara en trea.