2.5

Terrifier 2

Art the Clown är tillbaka! Efter att ha blivit återuppväckt från de döda av ett okänt väsen, så drar han åter på en mordvåg, den här gången så är hans fokus tonårstjejen Sienna under Halloweenhelgen.

Originaltitel Terrifier 2
Alternativ titel Terrifier II
Regissör Damien Leone
Manus Damien Leone
Genre Skräck, 2020-talet
Skådespelare David Howard Thornton, Lauren LaVera, Jenna Kanell, Catherine Corcoran, Samantha Scaffidi, Casey Hartnett, Amelie McLain

2023-09-24
Högre budget i del 2, men även ambitionerna tas till en hög nivå tyvärr. För 132 min blod och gore på repeat och en sömnig story där emellan var kanske inte genomtänkt. Hantverket är ändå godkänt då effekterna är toppen och clownen vidrig.
djonipony
2023-01-05
Mer av samma. Konstig film, vet inte om målgruppen är pårökta kids eller vad. Inte lika estetiskt störig som ettan, med dess smutsiga porr-/Trainspotting-/Prodigy-video-look, men för att släcka den lilla glädjen får vi en timme mer film. Ska kanske vara rolig, vet fan inte, men är det inte alls. Läxa; vänta tills en skräckfilms imdb-betyg satt sig, så du inte luras att se den. Eller I värsta fall se Dem. Bra eftertextlåt, men titeln hittades såklart inte av Shazam. Som att filmen hämnas för mitt låga betyg.
PeterTheW
2022-10-31
Snyggt gjord och våldet blir väldigt grafiskt. Onödigt så, bitvis. Men jag kan inte undgå att fascineras av det hela. Däremot hade filmen kunnat kapas minst 20 minuter speltid, sista halvtimmen är faktiskt riktigt seg.
amam
2022-10-23
Mycket gore och grafiskt våld. De tar våldet till en sadistisk nivå, vilket funkar så där. Lauren LaVera i huvudrollen var bra och Art är en kul karaktär. Fanns utrymme för en hel del förbättringar dock.