The Last House on the Beach

Efter ett misslyckat rån håller tre skoningslösa busar en grupp teaterspelande flickor gisslan, med terror och sexuellt våld som följd.

Originaltitel La settima donna
Alternativ titel Terror, The Seventh Woman
Regissör Franco Prosperi
Manus Romano Migliorini, Gianbattista Mussetto
Genre Drama, Thriller, Skräck, 70-tal
Skådespelare Florinda Bolkan, Ray Lovelock, Flavio Andreini, Stefano Cedrati, Sherry Buchanan, Laura Tanziani, Luisa Maneri, Laura Trotter, Karina Verlier

Zebulonm
2023-07-03
Nja inte värst.
ItalyErik
2018-06-26
Sadistisk. En ganska generisk terrorfilm, men den har något! Bra discoklingande soundtrack.
2014-12-03
Rejält stygga gossar och flera stadiga scener i en i övrigt onödigt seg terrorrulle. (7+/15)
2014-09-05
Ytterligare en titel i sjuttiotalets terrorgenre, dåtidens home invasion. Genomgående elak, men ej så intensiv, rå och framförallt skitig som tex den bättre Death Weekend. Men överlag helt okej.
2010-04-03
Nasty Rackare den här rullen!) Bland Toppen när det gäller Terror genren!! Jäkla Intensiv och Rå så det räcker till..) Fin Fin Terror....
ThrashingMad
2004-11-10
Sevärd terror.
PUNGentSTENch
2004-04-07
Har ett par starka scener, men resten av filmen är inget märkvärdigt. Finns andra terrorfilmer som är bättre att spendera sin tid på.
FreddyKrueger
2004-01-08
Coolt namn... "last house on the beach"