2.1

Texas Rangers

Filmen utspelar sig på 1860-talet, under det Amerikanska inbördeskriget, och är historien om en grupp män som beslutat sig för att upprätthålla freden och lugna det kaos som utbrutit i Texas. Indianerna försöker få tillbaka deras land, allt fler Mexikaner kommer över USA:s gränser och hänsynslösa brottslingar gör livet i Texas osäkert. Texas Rangers svär att försvara de oskyldiga och deras älskade. För att göra det måste de vara villiga att upprätthålla freden där lagens män misslyckats, slåss fastän de är i underläge och vara beredda att dö för deras frihet.

Originaltitel Texas Rangers
Regissör Steve Miner
Manus George Durham, Martin Copeland, Scott Busby
Genre Äventyr, Western, 2000-tal
Skådespelare Robert Patrick, Dylan McDermott, Usher Raymond, Alfred Molina, James Van Der Beek, Ashton Kutcher, Joe Spano, Rachael Leigh Cook, Eric Johnson (I), Jon Abrahams, Bob Bancroft, Stephen Bridgewater, Oded Fehr, Leonor Varela

2014-11-04
Förvånansvärt bra film då jag trodde att detta skulle vara värsta skräpfilmen vilket den inte var. Dock ingen höjdarfilm men helt klart sevärd. Bland aktörerna ses "Dawson" från "Dawsons Creek", tyckte inledningsvis att han inte passade i en western, men han gjorde en rätt bra insats. 2+
Andreas_
2014-10-02
Älskar Western filmer, men dock välgjorda sådana, och detta är verkligen inte en i den kategorin, utan tvärtom, detta är nog bland det fånigaste och sämsta som gjorts i westernfilms väg. Dåliga skådisar, kasst manus, och på tok för kort för att ens få något grepp om karaktärer eller historia. Alfred Molina som vanligtvis är en riktigt bra skådis, gör en halvdan roll här, och är inte alls speciellt karismatisk som "bad guy" och James van der beek samt Usher och Ashton Kutcher är bara patetiska. Sen att filmen ska handla om Texas Rangers är ju ett intressant val om man försöker sig på en historiskt korrekt Western och inte någon påhittad historia med t.o.m svarta texas rangers med...skrattretande...texas rangers anlitade första svarta ranger 1988...som sagt, patetiskt dåligt och så långt ifrån verklig historia man kan komma, och efter att sett denna så förstår jag varför den gjordes 1999 men kom först ut direkt på dvd två år senare...ett under att den ens släpptes. Inte ens actionscenerna är häftiga eller bra i denna kodynga till så kallad film. Undvik är mitt tips för detta är 90 minuter ni aldrig får tillbaka i livet. Betyget blir en mycket svag 1:a
cruze
2013-02-05
Mycket "tv-serie skådisar" i denna rulle som missat helt. Tycker filmen är helt okej om än en tunn story, hade kunnat göras mycket mer i uppbyggnadsfasen. Stabil trea.
LaDecima
2010-05-03
Hm, kanske okej.
LeoEntourage
2010-02-03
James Van Der Beek är den sämsta skådespelarn i hela historien. Sen att han är så jävla ugly också gör inte saken bättre. :D
movieguy72
2008-09-22
Jag älskar västernfilmer och Texas Rangers känns som en mix av old school o Young Guns med en skön blandning av yngre o äldre skådisar. Kul att sen den underskattade Robert Patrick i en stor roll i en A-film.
Zoller
2008-07-14
Tog slut precis i tid innan den skulle få möjligheten att spåra ur fullständigt. Har tydliga brister, men på den begränsade tiden så finns det fina bitar som vägar upp till ett +-0.
Zebulonm
2008-07-02
En helt ok film... Finns bättre westernfilmer men den här duger i sknaden av annat.....
Tunika
2008-05-11
Visst, kan ha varit bättre på flera plan. Men helt okej tidsfördriv ändå på en och en halvtimme.
SmokingBianco
2008-04-22
YEAH, cowboy cOOOOOOOL bad boy yeah