3.6

Thank You for Smoking

En satir vars handling rör sig kring Nick Naylor som dels är talesman för ett stort tobaksföretag och dels försöker vara en bra förebild för sin tolvåriga son.

Originaltitel Thank You for Smoking
Regissör Jason Reitman
Manus Jason Reitman, Christopher Buckley
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Aaron Eckhart, Maria Bello, Cameron Bright, Adam Brody, Katie Holmes, Robert Duvall, Todd Louiso, Rob Lowe, William H Macy, J K Simmons, David Koechner, Sam Elliott, Kim Dickens

Skapad 2008-05-14 av BroadWay
I “Thank you for smoking” följer vi Nick Naylon som är lobbyist för tobaksbolagen i det tidigare USA, då dessa fortfarande ägdes av staten. Hans fokus ligger på att debattera för tobaken, vil...   Läs mer »

Trangor
2019-04-20
Manuset är något av det sämsta jag har sett. Men filmen lever på Aaron Eckharts fina insats och man kan inte undvika att fascineras av hans karaktärs argumentering.
2017-10-18
Sarakin76
2017-02-04
Kul film!
2016-10-08
Vad sjutton ska det här spektaklet föreställa och varför i hela världen slösade jag tid på att se eländet?
santiago
2015-10-18
Kul satir. De kunde snurrat historien några varv ytterligare tyckte jag, men det hade nog inte ett o annat tobaksföretag gillat.
F-M-J
2015-01-04
Är intresserad av "nlp" och dess utövande på den breda massan av samhället från olika institutioner. Därav vinner filmen ett pluspoäng rent tematiskt. Utöver det är filmen rapp och har roliga partier, men samtidigt inget som sträcker sig utöver det vanliga. En trea.
2014-12-01
Detta är en satir som handlar om personer som är riktigt bra på att snacka och snurra(spin) sanningen ett extra varv så att deras sanning blir den enda riktiga sanningen. En riktigt underhållande film med en Aaron Echart i toppform. 4-
jonsu
2014-11-05
nä så rolig var den inte. hade förväntat mig något annat men visst går den att se.
BruceIV
2014-09-27
Skrattade inte ens lite en enda gång. Men tyckte inte den var urkass... Alltså. Nja.
hestret
2014-07-11
Småkul film med vissa roliga satirpoänger i namn på personer, organisationer och andra små roliga touches. Mycket bra insats av Eckhart i huvudrollen och överlag lyfter ju ett härligt skådisgalleri den här filmen. Annars erbjuder filmen mig inte direkt något utöver det vanliga, utan det mesta är rätt standard. Lyckades med att kännas både utdragen och outvecklad under sina dryga 90 minuter. Blir tjatig i och med att den enbart berättar saker med "cool, rapp, snabb, yeah"-dialog. Skönt dock att Eckharts karaktär inte fick det totalt stereotypiska och förväntade slutet. Blir en svag medeltrea. 45/100