2.9

That Thing You Do!

Det är sommaren 1964, och Guy Patterson jobbar i sin pappas affär och drömmer om att bli rockstjärna. När ett lokalt band förlorar sin trummis, får Guy äntligen chans att visa vad han går för.

Originaltitel That Thing You Do!
Regissör Tom Hanks
Manus Tom Hanks
Genre Komedi, Musikal, Drama, 90-tal
Skådespelare Tom Hanks, Liv Tyler, Tom Everett Scott, Steve Zahn, Kevin Pollak, Charlize Theron, Peter Scolari, Ethan Embry, Giovanni Ribisi, Rita Wilson, Chris Isaak

2017-10-25
2016-10-23
Skådespelarna gör bra ifrån sig musiken är bra, även om det blir ganska tjatigt att behöva höra samma låt om och om igen. Storyn i sig är det väl inget fel på men filmen hade kunnat bli mycket bättre än den faktiskt är.
Bengt_a
2015-08-04
Såg den förra gången 2004, och såg om den med barnen (12 & 14) nu. Den var lika bra, om än bättre, denna gång. Grymt bra låt, tankvärd, och mysig. Live your dreams!
2014-11-18
En film om ett band som vill slå igenom på 60-talet. Här finns de typiska förvecklingarna, de interna bråken, kärlekstrasslet och storhetsvansinnet hos vissa när det börjar gå bra. Tom Everett Scott i huvudrollen har stor charm och Liv Tyler är bra som ledarens flickvän. Det hela blir kul och varmt men alldeles för snällt. Dock en trallvänlig film.
PeterTheW
2013-04-13
Trevlig och charmig om än enkel och lättglömd.

2012-11-27
Intetsägande och några dagar senare i princip bortglömd.
Xenox
2012-07-08
Svag trea.
bytat
2010-12-12
allmänt skön underhållning.. såg extended cut och den var väl lite seg här och var.. vid sluttexterna var jag förmodligen lika trött på titellåten som gruppmedlemmarna själva.
sawa
2010-11-01
Trevlig film. Bra låt.
stenemo
2010-09-01
Mycket bra film som underhöll även om den är mycket lik andra filmer i samma genre. Väldigt bra plot, skådespel!