3.3

That's What I Am

Andy är en helt normal 13-årig pojke som inte vill bli slagen eller utsatt för mobbning. Skolans populäraste lärare Mr. Simon parar ihop Andy med Stanley, mer känd som Big G. Det röda håret och de utstående öronen har gjort Big G utstött men ju längre Andy jobbar med skolarbetet så upptäcker han att under ytan finns något som han aldrig trodde fanns.

Originaltitel That's What I Am
Regissör Michael Pavone
Manus Michael Pavone
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Ed Harris, Molly Parker, Amy Madigan, Chase Ellison, Daniel Roebuck, Sean Michael Cunningham, Randy Orton, Mia Rose Frampton, Alexander Walters

2015-07-05
Enormt trevlig och charmig film som definitivt trycker på rätt knappar. Fast hade jag inte haft sommarlov från jobbet, och hade jag inte druckit ett par öl före så hade jag nog inte blivit fullt lika tagen. Stark trea eller svag fyra? Nä, jag tror att trean är mer rättvis. Vi får se vad en eventuell omtitt säger. (9+/15)
2013-10-29
Med viss igenkänning och starka ämnen berör den mig mycket. Lite rörig och osammanhängande gör att det inte kan bli en femma.
lancell
2013-05-27
Tyckte denna film var riktigt bra! Den är full av orealism och klichéer men är ändå väldigt glad över feel good känslan man får över filmen. Tacklar många svåra situationer (mobbing, image, fördomar, våld, familj, mm), dessvärre på ett lite för enkelt sätt, men som jag sa förut, kändes ändå som det fungerade. Gillar karaktärerna och diggar även berättarrösten och var precis så lång som den skulle vara. Hade den varit en aning mer realistisk och mindre klichéer hade den nog varit bättre, men den stora feel good känslan hade nog försvunnit.
Rymdis
2013-05-26
Inget större djup, men för att vara en typisk feel good-film var den ganska bra.
jonbo
2013-02-12
Bristande barnskådespelare och ett ganska tillrättalagt manus åsido, det är fortfarande rörande på sina ställen, viktiga poänger som vi hört förut men behöver höra igen, därav ett plus i betyget.
need_sleep
2012-12-26
En film om fördomar som baseras på en verklig händelse. Lite tillrättalagt, lågmält, långsamt men ändå relativt intressant berättat. En svag 3:a.
fridenpaden
2012-05-18
Tillrättalagd och aningen pådyvlad historia. Vissa skådisar är jättebra och andra mindre bra (t ex huvudkaraktären och Big Gs bästa kompis).
Christofer
2011-11-29
Ed Harris' bästa roll på länge, vilket tyvärr inte räcker här. En relativt stark historia gjorde att man absolut drogs med och kände empati för huvudpersonerna. Dessvärre fick man aldrig komma ner på djupet och det blev tyvärr inte så starkt som jag hade hoppats på. Det var ändå klart sevärt.
ziferN
2011-11-01
Bra, trevlig och gripande film med ett väldigt bra budskap helt enkelt. Kläderna är även ett stort plus. Skådespelet från Ed Harris är helt utmärkt, liksom från de unga skådespelarna också. Filmen når dock inte upp till en fyra eftersom jag ville ha lite mera djup i storyn. Betyget landar på en självklar stark trea!
Hogman
2011-10-31
Jättebra och rörande. Ed Harris har alltid varit en stor favorit och här får han briljera,