1.8

The 15:17 to Paris

Tre amerikanska soldater upptäcker en terroristplan ombord på ett tåg på väg till Paris.

Originaltitel The 15:17 to Paris
Regissör Clint Eastwood
Manus Dorothy Blyskal
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Spencer Stone, Alek Skarlatos, Anthony Sadler, Judy Greer, Jenna Fischer, William Jennings (II), Bryce Gheisar, Paul-Mikél Williams, Thomas Lennon, PJ Byrne, Tony Hale, Jeanne Goursaud, Alisa Allapach, Jaleel White, Ray Corasani, Lillian Solange Beaudoin

RustyFilm
2020-04-16
Jag hade inte kunnat undgå att nås av den negativa kritiken som getts den här filmen. En kritik där svaga skådisinsatser från hjältarna Spencer, Alek och Anthony ofta nämndes (dom spelar ju sig själva i filmen). Nu när jag kollat debaclet kan jag bara hålla med. Men värre är kanske det långa förspelet innan deras hjälteinsatser visas. Här är det väl ändå riktiga skådisar som agerar. Berättelsen om hjältarna som barn, deras skolgång, lärare och föräldrar är träigt och konstigt. Karaktärerna saknar charm och det hela är så illa utfört att jag undrar är det verkligen Clint Eastwood som står bakom detta. Tror absolut att hjältarna förtjänar hyllningarna de får genom filmen. Men filmen är ändå så riktigt dålig på många sätt.
Murvel48
2019-11-27
Hur man gör en värdelös film av en usel idé.
Pari
2019-11-11
Ser man den som vad den är, en dokumentärfilm där vi får följa dem riktiga personerna som verkligen var med om detta så är det en fin film och värd ett bättre betyg.
mammene
2019-07-01
En lång och bra uppbyggnad som till viss del hade för avsikt att vilseleda, men då kanske man får sig en funderare på sina egna fördomar. Tillbakablickar och nutid och framtid skiftade och jag tycker att det fungerade. Sedan skulle det inta vara Clintan om inte slutet fick ett Clintan slut. En trea är den värd.
gjoob
2019-05-10
Samtidigt kan jag respektera Eastwoods beslut att göra en film som fokuserar på hjältarna i sammanhanget snarare än ogärningsmännen. Pinsamt men samtidigt väldigt talande för kontentan av politiska åsikter på FT att läsa hatiska kommentarer i kommentarsfältet som belackar människor som räddar oskyldigt folk från att bli massakrerade.
gjoob
2019-05-10
Tycker inte personerna och händelserna som ledde fram till själva huvudämnet var så intressanta att det motiverade 80 min spelfilm (som sagt är själva terroristattacken förpassad till 5 min i slutet).
2019-05-10
Trots att Clintan både är en bra skådis och en bra regissör så är den här filmen allt annat än bra.
Tatty
2019-03-21
Nja, sådär, seg och långdragen film! Passar de som inte vill se en hemsk terroism film!
Christofer
2018-12-04
En på pappret hygglig historia blir totalt pissad på av en Clintan som måste ha fått en stroke under arbetet med detta haveri till regi. Inledningen är plågsamt lång och sedan tar en förvirrad klippning vid, där man blir helt bortfintad och inte har en aning om i vilket land karaktärerna befinner sig ens (!) under flera scener, för att sedan landa i fem intensiva minuter på slutet. Bland det märkligaste jag sett av en seriös och välrenommerad regissör.
Howler19
2018-11-10
Den lilla biten som faktiskt handlar om terroristattacken är rätt okej, men majoriteten av filmen handlar om en massa andra saker och det är stundtals parodiskt. Det känns som om någon gav Eastwood det sämsta filmmanuset som någonsin skrivits med utmaningen att göra en bra film av det.