3.3

The 60's

1960-talet i USA var ett årtionde fyllt av händelser som skakade hela världen. Från valet av JFK som president till skottet i Dallas som tog hans liv. Från Vietnamnkriget till firandet på Woodstock-festivalen. Inget årtionde i amerikansk historia har varit så turbulent och samtidigt så minnesvärt. Här får vi uppleva händelsernas påverkan på två familjer; familjen Herlihy, en medelklassfamilj från en av Chicagos förorter och familjen Taylor, en predikantfamilj från Mississippi.

Originaltitel The '60s
Regissör Mark Piznarski
Manus Bill Couturié, Robert Greenfield, Jeffrey Alan Fiskin
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Charles S Dutton, Julia Stiles, Annie Corley, Jerry O'Connell, Josh Hamilton, David Alan Grier, Jeremy Sisto, Jordana Brewster, Bill Smitrovich, Leonard Roberts, Marc Blucas, Elisabeth Röhm

picklessmulan
2015-01-01
En trevlig film om 60-talet. Man fick både en lektion i historia och en bra dramafilm. Soundtracket är ett mästerverk och det bli ett inköp av detta framöver. Det saknas lite i manuset och berättandet ibland för att den ska lyfta till et mästerverk men en svag 4a förtjänar den.

2011-11-02
Stabil trea. Sisto har skönaste rösten.
XenoMorph
2010-11-11
En familj som är med om i stort sett alla viktiga händelser som inträffade på 60-talet. hur höga är oddsen för det? Fullständigt patetisk film som är skrattretande orealistisk och klichéfylld. Den afroamerikanska familjen skildrades knappt och fanns väl bara med i filmen som ett försök att tilltala även andra än den vita medelklassen. Det sämsta i filmen är dock skildringen av woodstockfestivalen där en person får en snedtrip på LSD vilket leder till minst sagt oväntade händelser. på tal om snedtrip, jag skulle hellreuppleva det än utsätta mig för den här filmen igen.
erikapika
2010-03-07
Någon som vet var man kan köpa den? Såg den för flera år sedan när den gick på TV och ÄLSKADE den... Försökte få tag på den nu, men jag hittar den inte någonstans...
kexchokladet
2008-05-11
En fantastisk film...en resa genom en förvirrad tid i ett förvirrat land..Lysande skådisar.
MissLiss
2006-08-15
Helt jävla underbar...vill vara där!!
niklaseriksson
2006-05-09
Ännu mer hippiejävlar.
IanCurtisRIP
2006-01-19
den måste ju gått i avsnittsform för skolor eller något. blir i vilket fall väldigt välpolerat. se en historiedokumentär istället.
Blink182
2005-09-25
Detta var en helt ok film som skildrar ett 60 tal på ett realistiskt sätt. Den jag blev imponerad av var Jerry O´Connel som aldrig gjort någon imponerande roll. Han spelade faktiskt mycket bra och till och med bäst i den här filmen. Stabil trea
FannyValentine
2005-05-09
tycker verkligen om detta, känns dessutm ganska realistiskt