2.2

The Abandoned

Marie, en adopterad kvinna från Amerika, åker till sitt hemland Ryssland efter att hon fått besked om att hennes biologiska mammas döda kropp har blivit funnen under bisarra omständigheter. Väl där får Marie reda på att hon ärvt föräldrarnas övergivna farm uppe i bergen. När hon åker upp till farmen träffar hon en mystisk man som säger sig vara hennes bror, en tvilling hon aldrig känt till. Tillsammans upptäcker de att farmen ruvar på hemska hemligheter till ett förflutet de båda sedan länge glömt.

Originaltitel The Abandoned
Alternativ titel Los Abandonados, Bloodline
Regissör Nacho Cerdà
Manus Nacho Cerdà, Karim Hussain, Richard Stanley
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Anastasia Hille, Karel Roden, Valentin Ganev, Carlos Reig, Paraskeva Djukelova

Dele
2014-10-26
Stentrist trams!
Tatty
2014-05-26
Hmm... Blev rätt besviken på filmenm. Började okej och sen blev det läskigare och läskigare vilket gjorde mig nervig som jag gillade med filmer. Sen blev jag förvirrad över vad som egentligen hände. Slutet var sådär. Hade förväntat mig att filmen skulle vara riktig spännande och kanske bra.
Dinosaur76
2013-12-10
Fantastiskt foto och mise-en-scene, otroligt creepy atmosfär. Gillar att allt inte förklaras i detalj med, vilket bidrar till den (mar)drömlika och surrealistiska stämningen. Klart bland de ruggigaste och mest originella skräckfilmer jag sett på länge.
Heeliiaa
2013-11-18
Sämst
eraserheead
2013-11-15
Svag tvåa
TheHorrorfan
2012-04-01
Detta var ju inte så bra.
Starlette
2011-11-04
Hade sin läskiga stunder. Svag 2:a.
Terran
2011-10-18
Det var få saker som räddade denna från ettan. Det ena är att huvudrollsinnehavaren är en lite äldre kvinna och så var slutet helt ok.
ellaine
2010-09-12
En så usel historia kan inte bli bra.
Elemental
2010-07-21
The Abandoned börjar så bra. Ett övergivet hus mitt i natten, med massor av hemligheter. Många delar är riktigt skrämmande och det lovar gott. Tyvärr, tyvärr faller den ju längre den fortgår och slutar i ett magplask. Slutet var helt oväntat och hängde inte ihop med resten av filmen. Oförutsägbara filmslut brukar vara ett plus men inte i det här fallet. Tid som spolas tillbaka, platser som byts ut mot varandra, det är helt enkelt rejält rörigt och man får ingen riktig koppling. Synd att en rysare med så mycket potential förbrukas på fel sätt.