3.1

The Accountant

Christian Wolff är ett matematiskt geni med mer gemensamt med siffror än människor. Hans revisorfirma är en front för hans frilansjobb där hans kunder är några av världen farligaste kriminella organisationer. När Finansdepartementets brottsdivision, ledd av Ray King kommer honom på spåren tar Christian sig an en mer hederlig klient - ett toppmodernt robotföretag där en ung revisor upptäckt en avvikelse som gäller flera miljoner dollar. Men när Christian närmar sig sanningen ökar antalet döda.

Originaltitel The Accountant
Regissör Gavin O\'Connor
Manus Bill Dubuque
Genre Drama, Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ben Affleck, Anna Kendrick, J K Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, Cynthia Addai-Robinson, John Lithgow, Jean Smart, Andy Umberger, Alison Wright, Jason Davis (II), Robert C Treveiler, Mary Kraft, Seth Lee, Jake Presley, Izzy Fenech

Harford
2019-03-25
Gräsligt manus, och dålig regi. Några hyfsade actionscener, men det räcker inte. Autism-grejen fungerar verkligen inte på något plan. Inte kopplingen bröder/pappa/mamma heller. Och absolut inte de så kallade "agenterna". Svag tvåa.
Engravadlax
2018-05-28
En del tvivelaktiga tolkningar av vad autismspektrumstörning innebär. Bra actionthriller däremot, känns som att Affleck gör Batman i civilkläder. Lite uppenbar twist, men inte dålig. Och Tait Fletcher!
myslas
2018-03-07
Ok underhållning för stunden en kväll man har tråkigt men bra skulle vara att ta i. Hollywoods syn på en person med högfunktionerande autism är i alla fall lite mer spännande än jag, en person med faktisk högfunktionerande autism, är.
sawa
2018-02-27
Egentligen borde den få ett högre betyg för den är sevärd, men superhjälteslagsmål drar ner. Tydliga missar i manus, eller så sov jag en stund för jag förstod inte Danas inblandning förrän efteråt.
StureStenhög
2018-02-10
God underhållning. Jag gillar verkligen huvudkaraktären, ett autistiskt mattegeni som dessutom fightas som en superhjälte. Ja, varför fan inte? Det är också en kul story som rullas upp, och trots att den har sina problem, så får de ändå ihop den bra. Jag gillar att man lyckas vara kreativa inom ett ganska traditionellt thrillerformat. Men filmen hade nog ändå mått bra av att våga ha lite mer roligt, det är trots allt ett totalt flippat manus, men man har filmat det som om det var helt seriöst. Lite intressant i sig är väl det förvisso, och jag var verkligen helt inne i det här ett tag, men framåt slutet blir ambitionerna att göra riktiga människor av de här karaktärerna lite väl svåra att svälja. Det landar på en stabil trea
asasae
2018-02-04
Tycker inte storyn får mig medryckt. Siffror på film imponerar inte på mig, mitt intresse förloras. Huvudpersonens sjukdomsdrag och karaktär är mer intressant. En okej film, men inte mer.
Afflicter
2018-01-26
Man skulle ju tro att twistsen mot slutet är så uppenbart dåliga att de skulle hålla sig från dem. Annars är det här en udda, men intressant actionthriller. Den där långa scenen mellan Simmons och Addai-Robinson var verkligen en oväntad historia...
2018-01-03
Sett om den nu och den är faktiskt bättre än jag kom ihåg att den var.
annihilat0r
2017-12-25
"The Accountant" är en intressant och rakt igenom godkänd film, men inte påtagligt rafflande – vilket den hade ett behov av att vara.
2017-11-01
Stabil dussinrulle. (7+/15)