2.6

The Actors

I Dublin försöker två medelmåttiga skådespelare komma på ett sätt att skaffa pengar. De får snilleblixten att lura av en gammal gangster hundratusentals kronor och planerar kuppen noga. Genom att utge sig för att vara några andra än de är försöker de komma över pengarna som egentligen ska gå till att betala en skuld. Eftersom skådespelarnas begåvning är begränsad tvingas en av skådespelarnas överintelligenta döttrar rycka in så fort det blir problem i planen.

Originaltitel The Actors
Regissör Conor McPherson
Manus Conor McPherson, Neil Jordan
Genre Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Michael Caine, Dylan Moran, Michael Gambon, Lena Headey, Miranda Richardson

2014-12-31
Sett till filmens inledande 20-25 minuter så trodde jag att detta är inget jag kommer se klart. Att filmens stoltserar med skådisar som Michael Caine, Dylan Moran, Michael Gambon och Lena Headley sa mig dock att jag inte skulle ge upp. Filmen blir klart bättre, roligare och mer underhållande under resterande del av filmen. Det blir faktiskt en sevärd film av det hela. En trevlig bagatell till film helt enkelt. Lena Headley kan man ju dessutom titta och lyssna på varje dag hela dagarna.
KyLLo
2013-08-13
Regin är okej, men småfånig och dåligt spelat. Jag skulle aldrig köpa den för en tia.

2011-10-06
Svag trea, riktigt svag. Men Caine är ju så bra!
LuxLisbon2
2011-06-20
Rätt kass, men sevärd om man (liksom jag) är kär i Dylan Moran.
sawa
2010-06-27
Både riktigt rolig och trevlig film. Hittade den för en tia på Ginza.
Satai
2009-12-03
Gemytlig underhållning. Caine, Moran och Headey lyfter en bagatellartad film något.
Kurganen
2009-09-02
Jag gillar både Caine och Moran så det är kul att se dem tillsammans i en lättviktare, förvisst, men likväl underhållande och trevlig komedi. Förutom ett par riktigt roliga scener (Morans förtjänst) så är den småputtrande. Aldrig riktigt rolig men heller aldrig tråkig. En småtrevlig bagatell.

2009-08-20
Tycker inte den var rolig.
Redwood
2008-05-25
Fantastisk!
ernils_l
2008-01-03
Kul att se Moran som annat än cynisk bokhandlare... Medelmåttig film, men trevlig och enkel underhållning ändå.