2.2

The Adventurer: The Curse of the Midas Box

Mariahs värld vänds upp och ned då hans föräldrar försvinner och Mariah måste ta hand om sin bror Felix. En dag blir också Felix kidnappad av lömska banditer. Mariah går med i en allians av liknande drabbade och tillsammans försöker de finna sanningen bakom Midas Box...

Originaltitel The Adventurer: The Curse of the Midas Box
Regissör Jonathan Newman
Manus Christian Taylor, Matthew Huffman
Genre Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Aneurin Barnard, Xavier Atkins, Michael Sheen, Lena Headey, Sam Neill, Ioan Gruffudd, Keeley Hawes, Tristan Gemmill, Daniel Wilde, Mella Carron, Will Payne, Oliver Stark, Sule Rimi

fridenpaden
2021-06-15
Mariah är ju urbota dum, han borde ha dött ett antal gånger under filmen. "The Adventurer" är alltså en synonym för att klampa i klaveret. Räknar med att det bara blir en del i den här filmserien.
ernils_l
2018-06-27
Den får en 2:a för att jag gillar Michael Sheen och en extremt camp Sam Neill. I övrigt är det hela ganska uselt, helt utan logik och rimliga samband. Finns ingen anledning till att äventyrsfilm för barn ska bli så här slarvig, särskilt inte när den är så påkostad. Mycket svag 2:a.
Robkiller
2014-03-09
Ungdomsfilm som känns rätt så meningslös med någon risig handling som aldrig blir intressant... kan väl sägas att de äldre skådespelarna är helt ok i alla fall, men inte så att det hjälper i det här fallet
Levitt
2014-01-06
Ett oväntat gemytligt äventyr av det mer lågmälda och mörka slaget. Inte direkt rätt film för den som förväntar sig fart och fläkt, dock.