3.5

The Adventures of Sebastian Cole

I Juni, 1983, i ett nederländskt grevskap i New York, så förenas Sebastian Cole med sin mamma, styvfar och hans syster för att äta tillsammans. Hank, Sebastians styvfader säger något chokerande: han säger att han ska byta kön. Sebastians syster springer iväg direkt, och hans mamma tar honom tillbaka till England. Åtta månader senare är Sebastian tillbaka i New York och besöker Hank. Hank (som numera heter Henrietta dock är alla operationer inte klara) tar hand om Sebastian de närmaste fem månaderna när han går i skolan. Sebastians "äventyr" är mestadels själv-destruktivt.

Originaltitel The Adventures of Sebastian Cole
Regissör Tod Williams
Manus Tod Williams
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Adrian Grenier, Margaret Colin, John Shea, Rory Cochrane, Gabriel Macht, Clark Gregg, Aleksa Palladino, Marni Lustig, Joan Copeland, Tom Lacy, Russel Harper, Greg Haberny, Peter McRobbie, Merritt Wever, Marisol Padilla Sánchez, Famke Janssen

ninjadaniel
2006-08-16
Fantastiskt märkligt att den här filmen inte slog. Folk verkar ju vara svältfödda på high-school-rullar, och Sebastain Cole är tveklöst den bästa high-school-film som gjorts. Inte nog med att den är gjord med så mycket hjärta, den är ju så sjukt rolig också. Gillar ni Garden State så kommer ni älska den här.
PhakE
2003-06-18