2.6

The Adventures of Young Indiana Jones: The Perils of Cupid

Henry Jones Sr. tar sin fru och son Indy till världens första psykoanalys-konferens i Wien i November 1908. Unge Indy möter Prinsessan Sophie, som han förstås blir kär i. Indy ber Sigmund Freud, Carl Jung och Alfred Adler om kärlekstips. Resan fortsätter till Florens där det istället är Anna Jones som hamnar i kärlekstrubbel.

Originaltitel The Adventures of Young Indiana Jones: The Perils of Cupid
Regissör Bille August, Mike Newell
Manus Matthew Jacobs, Jule Selbo
Genre Drama, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Corey Carrier, Margaret Tyzack, Ruth de Sosa, Lloyd Owen, Georges Corraface, Lennart Hjulström, Ernst-Hugo Järegård, Björn Granath, Amalie Ihle Alstrup, Max von Sydow, Pernilla August, Peter Eyre

2021-04-01
En av favoriterna som yngre...
Denfilmgalne
2013-05-12
Den var kanske inte så spännande, men det var en film att sitta och koppla av till. Vacker musik i Florensdelen.
JockeS
2012-11-07
Här är Corey Carrier så lillgammal och tjatig att jag blir förbannad. Det skulle kunna bero på att detta är tredje avsnittet jag ser och att jag helt enkelt har tröttnat på honom men jag tror inte jag tyckte han var lika jobbig i de två första avsnitten, som i min mening var mycket bättre.
fitteld
2010-12-01
Smått intressant med Freud men annars var det bara massa dumma kärlekstrubbel och inga riktiga äventyr.