3.3

The Age of Adaline

När Adaline Bowman på 1930-talet är med om en bilolycka slutar hon att åldras, 29 år gammal. I decennier lever hon en ensam tillvaro, där bara hennes dotter vet om hennes hemlighet. Hon flyttar ständigt till nya platser och tar nya identiteter, och varje ansats till meningsfull relation tycks således vara dömd att misslyckas. När hon många år senare träffar den karismatiske filantropen Ellis Jones återfinner hon emellertid livsgnistan och tvingas omvärdera vissa av sina livsval.

Originaltitel The Age of Adaline
Regissör Lee Toland Krieger
Manus J Mills Goodloe, Salvador Paskowitz
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford, Ellen Burstyn, Kathy Baker, Amanda Crew, Lynda Boyd, Cate Richardson, Anthony Ingruber, Peter J Gray, Richard Harmon, Jane Craven, Anjali Jay, Lane Edwards, Izabel Pearce, Hugh Ross (II) (röst)

finkan
2020-03-07
Riktigt bra, lutar åt en femma
therion82
2017-10-28
Feel good!
Skuggängel
2017-05-14
Om man bortser från att obehaglig stalking porträtteras som romantiskt var den bra
Tatty
2017-04-27
Riktig bra och vacker film med Blake Lively som spelar rollen jätte bra.
annchen81
2017-03-09
Om jag hade satt betyg direkt efteråt hade det kanske blivit en fyra, men jag bär fortfarande med mig filmen nu så här tre månader efteråt och därför får den en femma. Väldigt fin film som jag starkt rekommenderar.
MrsSmiths
2017-03-05
Kan förstå om folk gillar den. Men faller inte mig i smaken. Å som Barneyk skriver så är det oerhört besvärande att stalkande och tjatande män framställs som romantiska i den här typen av film.
Naricie
2017-02-18
Visste inte riktigt va ja förväntade mig av denna filmen när ja började titta men WOW den fångade mig helt! Rekommenderar starkt om ni vill ha en känslofylld film!
KroY
2017-02-14
Ganska genretypisk film, men den gjorde sitt jobb mycket väl. Tearjerker definitivt.
BenStiller
2017-02-01
Härligt känslosam film. Fina skådespelarinsatser, ett litet minus dock för töntig berättarröst. Gillar verkligen den tillfälliga verklighetsflykt som den här typen av filmer ger. Trots den något förutsägbara handlingen så sitter man hela tiden och undrar hur det ska sluta.
Drauthius
2016-08-10
Hade förväntat mig något i stil med The Time Traveler\\'s Wife, men istället var det en generisk boy-meets-girl film.