3.2

The Age of Stupid

En arkivarie frågar sig i framtidens förstörda värld "Varför stoppade vi inte klimatförändringarna när vi fortfarande hade chansen?". Han tittar tillbaks på bilder av personer från tiden före 2015 då den skenande klimatförändringen började.

Originaltitel The Age of Stupid
Regissör Franny Armstrong
Manus Franny Armstrong
Genre 2000-tal, Dokumentär
Skådespelare Pete Postlethwaite

Borrman
2013-05-22
Inte lika bra som andra filmer som handlar om klimatet och människans påverkan på jorden men absolut sevärd, och en skyldighet att se.
Strange_
2012-01-22
En inspirerande film!! Lätt fakta och stark motivation att NU göra allt du kan för att förhindra miljöförstöring. Förstår inte varför de under har gett filmen så lågt betyg, ALLA borde se den här filmen och inspireras till handling!
tangoforce
2011-11-01
Utbildning. 3++
TheHerminator
2011-06-28
Näe förresten. Det blir inte mer än en trea.
TheHerminator
2011-06-21
Egentligen kanske en trea men det viktiga budskapet får dra upp lite.
#54
2011-06-14
Hade föredragit en ren dokumentär utan inramning i Science Fiction. Inte direkt en hoppingivande film
Esettlokko
2010-10-31
Tyckte om den här väldigt enkla, polariserande filmen, som inte hymlar med ett viktigt budskap. Enkla direkta medel som låter förkämpar och idealister komma till tals, likväl som att visa de mer komplexa problemen med att vilja förändra. En väckarklocka som alla kan och bör ta till sig utav.
pukong
2010-10-30
Kan framstå som lite töntig om man är rutinerad aktivist. Däremot är det en väldigt bra väckarklocka för de som vill lära sig om ämnet.
begion
2010-10-23
Mycket välgjord och minst sagt en nagel i ögat på alla dem som hellre shoppar och reser idag än har en vettig miljö imorgon.
Lenrick
2010-08-26
Då jag tyckte att både titeln och filminfon pekade mot en halvt oseriös dokumentär gjord av några fanatiker blev jag förvånad när filmen väl visade sig vara oerhört välgjord. Bra intervjuer med intressanta och vanliga människor. Som dokumentär hade den fått högt betyg av mig oavsett vad den handlat om.