2.5

The Alamo

Baserad på dödläget mellan en grupp Texasbor och Texasfödda mexikaner ledda av Davy Crockett och Jim Bowie, och den mexikanska generalen Santa Annas armé.

Originaltitel The Alamo
Regissör John Lee Hancock
Manus Leslie Bohem, Stephen Gaghan, John Lee Hancock
Genre Drama, Action, Äventyr, Krig, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Billy Bob Thornton, Jason Patric, Wes Studi, Emilio Echevarría, Laura Clifton, Patrick Wilson, Marc Blucas, Jordi Mollà, Leon Rippy
Filmnummer 19047

Skapad 2019-12-04 av paycheck
Mexikanerna anfaller Alamo i Texas och Davy Crockett och Jim Bowie leder Texasborna mot Santa Annas armé. Det blir en tuff kamp för att hindra Mexikanarna atl erövra Texas. The Alamo var en gansk...   Läs mer »

2020-02-02
Så jävla tråkig och helt utan karaktärer som bryter ut...
cruze
2014-10-25
Medioker, riktigt seg och allmänt tråkig film. Skulle kunnat vara så mycket bättre.
Almgren
2012-04-03
Stämningsfull och välgjord film med bra regi och bra skådespelarprestationer. Trots det legendariska underlaget och karaktärerna känns filmen autentisk och även figurer som Davy Crocket porträtteras jordnära och realistiskt (skickligt spelat av Billy Bob Thornton), och krigsscenerna känns rimliga och ibland riktigt snygga. Filmen håller hela vägen och känns väl värd sin tid.
WinDrop
2011-08-12
Välförtjänt tvåa. Det som höjde filmen var att man fick veta hur Dave Crockett dog.
ernils_l
2010-05-08
Svag trea. Inte dåligt gjord, men absolut inget speciellt. Högst medioker krigsfilm, med en del snyggare scener.
jahaaa
2009-10-14
helt okej
Saikano
2009-06-22
Varken eller, inget att klaga på, men den var inte det bästa jag sett. En helt okej film faktiskt :)
WillyV
2009-03-28
Fullt acceptabel western/krig crossover, stabil överlag. Egentligen finns inte mycket att anmärka på, men inte heller hylla. Nåja, Billy Bob kan få ett extra plus för att han kunde göra den rollen trovärdig..
cool_sweethear
2008-10-09
jävlar vad den sög.. .ingenting va positivt, bara kallt o opersonligt :S
Blink182
2008-09-07
Nä trodde den skulle vara mycket bättre. Jason Patric är bra som vanligt men annars är den här filmen inte särskilt bra.