3.2

The Angel

Med ett oskyldigt utseende blev den unge Carlos Robledo Puch en av Argentinas ökändaste seriemördare någonsin. Här berättar regissören Luis Ortega historien om mannen som dömdes för elva mord vid endast 20 års ålder.

Originaltitel El ángel
Regissör Luis Ortega
Manus Luis Ortega, Sergio Olguín, Rodolfo Palacios
Genre Biografi, Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Lorenzo Ferro, Chino Darín, Mercedes Morán, Daniel Fanego, Luis Gnecco, Peter Lanzani, Cecilia Roth, Malena Villa, William Prociuk

Spidde
2018-11-19
Underhållande från början till slut med fina färger och bra musik. Välspelad och allmänt välgjord, men kanske lite platt och med karaktärer som är svåra att greppa. Svag fyra.
karlmats
2018-11-17
Snyggt filmad, de har fångat 70-talskänslan bra, men jag kan inte undgå känslan av att det är en ganska tom film. Carlos själv är ju en riktig sociopat som inte bryr sig om nånting egentligen, hans umgängeskrets är inte mycket bättre även om de bryr sig om att sno så mycket pengar som möjligt. Det är en resa där vägen är bättre än målet, men vägen var inte så fantastisk heller. Bra musik och absolut inte bortkastad tid, men längre än en stark 2a känns svårt att sträcka sig, det finns ingenting direkt fascinerande eller lärorikt med detta annat än att den här killen hör hemma i fängelset, de verkar också ha tagit sig lite artistiska friheter med storyn vilket jag generellt är lite skeptisk till när det kommer till biografier.