2.5

The Angry Birds Movie

När en ö befolkad av glada fåglar utan flygförmåga besöks av mystiska gröna svin, är det upp till Red, Chuck och Bomb att ta reda på vad svinen har för avsikter.

Originaltitel Angry Birds
Regissör Clay Kaytis, Fergal Reilly
Manus Jon Vitti
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, 2010-tal
Skådespelare Jason Sudeikis (röst), Josh Gad (röst), Danny McBride (röst), Maya Rudolph (röst), Bill Hader (röst), Peter Dinklage (röst), Sean Penn (röst), Keegan-Michael Key (röst), Kate McKinnon (röst), Tony Hale (röst), Hannibal Buress (röst), Ike Barinholtz (röst), Tituss Burgess (röst), Ian Hecox (röst), Anthony Padilla (röst), Jillian Bell (röst), Billy Eichner (röst), Danielle Brooks (röst), Blake Shelton (röst), Charli XCX (röst)

dafreakish
2020-04-25
Oväntat charmigt om fåglarna och grisarna från mobilspelet. Det är snyggt, roligt och extremt dumt. Nästan en trea.
norenorama
2019-11-13
Aldrig spelat spelen, trodde denna filmen skulle vara totalt värdelös, hoppade över första 10 min för att se hur den såg ut, efter en stund så hoppade jag tillbaka till början och kollade igenom. Riktigt charmig, kommer se 2an nu!
pappy
2018-06-08
Mräkligt, känns som att den till stor del handlar om invandringen i Europa. Tyskland (gul+röd+svart) ska hämta the mighty eagle, "or defender of liberty" (USA), för att göra sig av med grönvita grisar (muslimer). Största behållningen är att spana efter subtila rasistiska budskap. Det räddar tvåan :)
AngelsDiary
2018-03-20
Eftersom den riktar sig till barn är den väl helt okej.
Robkiller
2018-01-14
Tecknad barnfilm som underhåller med humor på en lagom nivå. Är väl inte mycket till handling, men det har väl inte spelet heller.
Lillpricken
2017-11-24
Jätterolig film även om kommunisten "karlmats" hittar dolda, rasistiska budskap i den. Det borde upprättas en diagnos eller ett namn på företeelsen när människor hittar rasism i allt. Rasismofobi eller något?
Grillo
2017-10-06
Asrolig. Tråkmånsarna som yrar om rasism är askonstiga. Sedan när är det dåligt att kämpa emot en invasionsstyrka vars mål är att bokstavligt talat äta ens barn? Invasion är inte invandring.
Divinitus
2017-05-10
Att se en modern film med en god sensmoral känns lite som att gå in i trädgården och finna att en frisk koloni av dronter lever där. Jag var tvungen att se det själv innan jag kunde tro att det var sant men så var det faktiskt. Ett väldigt uppfriskande ombyte.
idaho1981
2017-03-17
Småunderhållande. Har sina stunder, men det blir lite krystat och det blir inga ordentliga skratt, man småler lite och glömmer sen att man ens sett filmen.
2004Orre
2017-02-25
En mycket svag trea får filmen, några scener var underhållande och Terence eller vad han nu hette var roligast med filmen, men handlingen var jätte tråkig och grisarna var urtråkiga, och det var en scen som var ganska äcklig.