2.5

The Angry Birds Movie

När en ö befolkad av glada fåglar utan flygförmåga besöks av mystiska gröna svin, är det upp till Red, Chuck och Bomb att ta reda på vad svinen har för avsikter.

Originaltitel Angry Birds
Regissör Clay Kaytis, Fergal Reilly
Manus Jon Vitti
Genre Familjefilm, Animerad, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Jason Sudeikis (röst), Josh Gad (röst), Danny McBride (röst), Maya Rudolph (röst), Bill Hader (röst), Peter Dinklage (röst), Sean Penn (röst), Keegan-Michael Key (röst), Kate McKinnon (röst), Tony Hale (röst), Hannibal Buress (röst), Ike Barinholtz (röst)

pappy
2018-06-08
Mräkligt, känns som att den till stor del handlar om invandringen i Europa. Tyskland (gul+röd+svart) ska hämta the mighty eagle, "or defender of liberty" (USA), för att göra sig av med grönvita grisar (muslimer). Största behållningen är att spana efter subtila rasistiska budskap. Det räddar tvåan :)
AngelsDiary
2018-03-20
Eftersom den riktar sig till barn är den väl helt okej.
Robkiller
2018-01-14
Tecknad barnfilm som underhåller med humor på en lagom nivå. Är väl inte mycket till handling, men det har väl inte spelet heller.
Lillpricken
2017-11-24
Jätterolig film även om kommunisten "karlmats" hittar dolda, rasistiska budskap i den. Det borde upprättas en diagnos eller ett namn på företeelsen när människor hittar rasism i allt. Rasismofobi eller något?
Grillo
2017-10-06
Asrolig. Tråkmånsarna som yrar om rasism är askonstiga. Sedan när är det dåligt att kämpa emot en invasionsstyrka vars mål är att bokstavligt talat äta ens barn? Invasion är inte invandring.
Divinitus
2017-05-10
Att se en modern film med en god sensmoral känns lite som att gå in i trädgården och finna att en frisk koloni av dronter lever där. Jag var tvungen att se det själv innan jag kunde tro att det var sant men så var det faktiskt. Ett väldigt uppfriskande ombyte.
idaho1981
2017-03-17
Småunderhållande. Har sina stunder, men det blir lite krystat och det blir inga ordentliga skratt, man småler lite och glömmer sen att man ens sett filmen.
2004Orre
2017-02-25
En mycket svag trea får filmen, några scener var underhållande och Terence eller vad han nu hette var roligast med filmen, men handlingen var jätte tråkig och grisarna var urtråkiga, och det var en scen som var ganska äcklig.
karlmats
2017-01-30
En ganska meningslös film baserad på ett spel utan handling. Det känns inte alls som att man bara ville casha in här, verkligen inte. Inledningen visar prov på dagens ADHD-klimat med extremt snabba klipp och sen när tempot lagt sig lite får vi istället se en propagandafilm signerad Donald Trump och Jimmy Åkesson i en ohelig symbios. Dock måste jag ändå säga att det är lite intressant med en film, speciellt en barnfilm, som bryter mot Hollywoods klassiska recept. Här får vi lära oss att främlingar inte är att lita på och väldigt mycket mer som spelar rätt i händerna på dagens bruna vindar som blåser genom västvärlden. Att det är finnarna som ligger bakom det här utan Hollywood-finansiering känns inte helt förvånande. Hur man än vänder och vrider på det är det inte en speciellt bra film och 2an är mer svag än stark.
barondecharlus
2016-12-05
För spretig, skulle ha gjort mer av grisinvasionen.