The Aristocrats

"The Aristocrats"' är namnet på ett MYCKET snuskigt skämt som figurerat bakom scenerna mellan komiker under nästan ett århundrade. Denna dokumentär har samlat nästan etthundra av Amerikas största komiker som berättar skämtet och sinsemellan diskuterar det och versioner av skämtet som pantomin och korttrick visas. Eddie Izzard, Robin Williams, Drew Carey, Penn Jillette, Bob Saget, Jason Alexander och Eric Idle bland många andra medverkar.

Originaltitel The Aristocrats
Regissör Paul Provenza
Genre 2000-tal, Dokumentär, Komedi

Skapad 2019-12-23 av
”A man walks in to a talent agent’s office...” Så börjar det mest kända internskämtet bland komiker. Det är ett skämt som nästan aldrig dras offentligt, men som komiker älskar att dra för...   Läs mer »

jlam
2019-04-16
Så har folk kallat MIG för snuskig...Fascinerande jargong måste man säga och kaxig filmidé onekligen. Rätt varierad också i och med att den lyckas engagera hyfsat i 89 minuter, det är ju inte bara skämtet utan hypersnabba klipp filmen igenom man måste palla med. Bäst gillar jag nog stelheten i det äldre brödraparet där bara den ene kan skämtet. Extremt svårt att tänka sig det här i Sverige förresten :o
2014-12-03
Kan man göra en 90 min lång dokumentär om ett enda otroligt snuskigt skämt som komiker drar för varandra bakom scenen. Visst, kan man det och när man här har med alla värda namnet "komiker"(ca 100 st) så blir det otroligt underhållande men även väldigt fascinerande. Överraskande bra och intressant. Mimaren var riktigt sjukt rolig!
Dele
2013-09-07
Visst är det befriande med frispråkighet, och några enstaka gånger blir det så fyndigt att jag drar på mungiporna, men att vara vulgär i sig räcker inte. Småintressant som företeelse dock.
Supernaut
2013-02-02
Roligt och välproducerat.
Yohanetsu
2012-10-19
Kiss och bajshumor så det räcker i en livstid. Bitvis, eller kanske större delen av tiden, hinner jag tröttna på skämtet rätt rejält men ibland lyckas någon komiker göra det där extra som faktiskt får mig att skratta rakt ut. 92 min känns onekligen som något utdraget. Bob Sagat äger för övrigt.
Clementoni
2012-03-25
Måste se om den här för jag fattade verkligen ingenting när jag såg den.
JockeS
2011-10-11
Inget extraordinärt rent filmmässigt men jag skrattade högt ganska mycket. "Joe Franklin raped me..."
RaketPojken
2010-11-09
den är sjukt rolig men bli definitivt enformig efter ett tag när man hört skämtet en massa gånger
Sibiria
2010-11-01
Bra exempel på när hypen förstör filmen. Här väntar man sig ju nåt riktigt sunkigt och äckligt och möts av trötta skämt från en fnissig ryggdunkarklubb där alla nog hoppas att livet efter döden ska bestå av ståuppklubbar där alla skrattar när man säger Bajs.
jimmyringo
2010-10-09
Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag skrattade. Det måste bero på att filmen inte är ett dugg rolig.