The Aristocrats

"The Aristocrats"' är namnet på ett MYCKET snuskigt skämt som figurerat bakom scenerna mellan komiker under nästan ett århundrade. Denna dokumentär har samlat nästan etthundra av Amerikas största komiker som berättar skämtet och sinsemellan diskuterar det och versioner av skämtet som pantomin och korttrick visas. Eddie Izzard, Robin Williams, Drew Carey, Penn Jillette, Bob Saget, Jason Alexander och Eric Idle bland många andra medverkar.

Originaltitel The Aristocrats
Regissör Paul Provenza
Genre 2000-tal, Dokumentär, Komedi

Skapad 2019-12-23 av
”A man walks in to a talent agent’s office...” Så börjar det mest kända internskämtet bland komiker. Det är ett skämt som nästan aldrig dras offentligt, men som komiker älskar att dra för...   Läs mer »

100tonvalspäck
2010-08-03
Man skrattar inte så mycket, men det handlar ju egentligen om ett enda stort internskämt, och hur ofta skrattar man egentligen åt sådana? Underhållande och intressant fann jag den iaf.
Algotsson
2010-07-05
Till skillnad från alla andra (verkar det som) så tycker jag att filmen var sjukt rolig. Ett enda skämt, men med väldigt stor variation.
Illacia
2010-01-06
Jag sätter waaay för högt betyg nu. Fy på mig. Den är inte alls så rolig, inte alls. Ett enda långt skämt genom hela filmen. Se den inte. Hehehe.
Kebaben
2009-12-08
Idéen bakom filmen är lika absurd som skämtet den handlar om, och det finns inte direkt särskilt mycket substans här. Däremot så skrattar man en hel del, vilket kanske inte är oväntat när du har en slev av världens främsta komiker i rampljuset. Går att se, helt klart.
mr_magi
2009-10-11
enformig
2009-09-08
Hela filmen är ett stort skämt.
Kadelake
2009-08-02
Lite rolig idé bakom men mycket, MYCKET enformig.
Galatea
2009-06-17
den vaar väl kul... något gjorde att jag tittade klart, trots att skämtet äcklar mig som faen. Bob Saget berättade det bäst, det gav inga gagningar. Absolut ingen film jag rekommenderar. Internskämt bland komiker, därför skrattade jag när Gilbert Gottfried berättade det, men inte åt skämtet.
Zuzz
2009-06-09
Inget vidare, dessutom så är det ingen som gör ett bra skämt av skämtet.
knudwig
2009-05-13
Idén till filmen är roligare än själva filmen. Blir både lite långtråkigt och tyvärr även söndeklippt.