2.3

The Atticus Institute

Hösten 1976 får ett litet psykologilabb i Pennsylvania in en kvinna som visar sig vara det enda av regeringen bekräftade fallet av besatthet.

Originaltitel The Atticus Institute
Regissör Chris Sparling
Manus Chris Sparling
Genre 2010-tal, Drama, Skräck, Thriller
Skådespelare Rya Kihlstedt, William Mapother, Sharon Maughan, John Rubenstein, Hannah Cowley, Aaron Craven, Jake Carpenter, Anne Betancourt, Rob Kerkovich

2016-04-29
Gjord helt i dokumentär stil vilket faktiskt stjälper den i grunden otäcka storyn rejält. Men mindre fejkade intervjuer och mer fokus på Judith kunde detta blivit ruggigt och bra.
daniel77
2016-01-20
Jag är vanligtvis svag för fejk-dokumentärer och den här gör egentligen mycket rätt: tidstypisk teknik, bra skådisar till intervjuerna och hyfsade effekter (med något undantag). Men det blir aldrig riktigt spännande och storyn står och stampar bra länge.
ekneB
2016-01-03
Väldigt creepy stämmning genom hela filmen. Gillar att filmen är genomförd i dokumentärstil!
vonadel
2015-12-28
Ytterligare en i raden av lovande skräckisar som inte riktigt håller hela vägen. Gillar 70-tals stuket som är riktigt autentiskt. Svenskättlingen Kihlstedt gör också en bra insats. Men, intresset hålls alltså inte riktigt vid liv. Ska det vara så svårt att göra en skräckis som ger valuta filmen igenom? 5/10

2015-11-12
Jag avskyr fejk-dokumentärer, men denna var faktiskt godkänd. Nästan mer än så. Bra manus och skådespel. Slutet blev aningen förutsägbart. Men helt klart en skräckfilm värd att se i brist på annat. 4/10
amam
2015-08-29
Mockumentär som tyvärr blir lite väl pratig. Jag gillade grundkonceptet men själva utförandet blev lite för utdraget och småtrist. Stark tvåa.
TheHorrorfan
2015-05-20
Bättre än mycket annat, men även sämre än mycket annat.
eraserheead
2015-03-29
Helt ok skräckis! en av de bättre som gjorts under senare år.
flykt
2015-03-29
Njae. jag vill bli rädd. jag blir aldrig rädd. förutom för spindlar och telefonsamtal.
DeLarza
2015-03-27
Helt ok, men tycker mockumentärgreppet kunde slopats. Det gör det hela mindre skrämmande, men den är värd att kolla in om det tryter i skräckfilmslistan.