3.3

The Aura

En deprimerad djurkonservator försöker skapa spänning i sin monotona tillvaro med drömmar om det perfekta rånet.

Originaltitel El aura
Regissör Fabián Bielinsky
Manus Fabián Bielinsky
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Ricardo Darín, Dolores Fonzi, Pablo Cedrón, Nahuel Pérez Biscayart, Jorge D'Elía, Alejandro Awada, Rafael Castejón, Manuel Rodal, Walter Reyno, Alejandro Gancé, Daniel Alejandro Ovando, Daniel Delevin

2017-02-05
me gusta!
jlam
2016-05-17
Mogen, laddad och lågmäld. Känns kortare än sina dryga två timmar men saknar det lilla extra för att lyfta helt. Brukar vara totalt likgiltig till hundar på film, men slutknorren med den här är ju magnifik!
lekke
2015-02-11
En överraskning som jag aldrig hört talas om! En smart, tät och spännande thriller som helt oväntat sållar sig till de klart främsta från 00-talet! Darín stabil i sin roll. Är han Argentinas internationellt mest kända skådis?

2014-12-18
Snudd på riktigt bra film av regissören som tidigare gjorde en lysande regidebut med Nine Queens. Spännande thriller. 6/10.
Cuchita
2013-04-20
Lite för lång men helt ok. Otroligt att man aldrig tröttnar på Darin fast han är med i alla argentinska filmer så man undrar om inte det finns fler argentinska skådespelare.
ulke666
2012-03-21
Har inget emot filmer som går långsamt framåt men det får ju gärna finnas någonting som håller intresset uppe. I detta fall tycker jag tyvärr det mesta (handling, stämning osv..) bara är grått och trist. Filmen känns riktigt utdragen och längden på 2h15min gör ju inte saken bättre. Svag tvåa.
Kiamal
2009-12-24
Bra film som kunde ha blivit ännu bättre - svag fyra eller stark trea.
Tolkana
2008-09-18
Utan anledning har jag bara fått för mig nu i ett års tid att den här filmen är superimba. Nu när jag ser den så tycker jag trots mina skyhöga förväntningar att denna film är väldigt bra och stämningsfull.
Czechflash
2007-10-26
Har potential, finns intressanta detaljer, men den lyckas inte fullt ut. Har inget emot om tempot är långsamt, men här är det det även när det inte ska vara det. Tråkigt med regissören Bielinsky som dog 2006 av en hjärtattack efter endast två filmer (denna och Nine Queens).
uCj
2007-03-31
Det bästa med Bielinsky lär vara intrigerna, hans filmer känns som roliga gåtor man kan klura på under filmens gång och hamnar bara i skymundan ibland för spänningens skull. Denna gång kändes filmen lite utdragen i vissa partier, och det var jag inte på humör för.