The Autopsy of Jane Doe

Sheriff Sheldon dyker upp hos rättsläkarna Austin och Tony Tilden med en ung, död okänd kvinnas kropp en sen kväll. Far och son drar på sig handskarna och försöker nysta ut den unga kvinnans mysterium. Men för varje bisarr ledtråd kring hennes död blir de varse att de är på väg att avslöja något fruktansvärt. Något som borde ha fått fortsätta ligga gömt.

Originaltitel The Autopsy of Jane Doe
Regissör André Øvredal
Manus Ian Goldberg, Richard Naing
Genre Skräck, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Emile Hirsch, Brian Cox, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Olwen Catherine Kelly, Jane Perry, Parker Sawyers, Mary Duddy, Mark Phoenix

Pelle76
2018-10-04
Kuslig!
henrikj
2018-02-08
Lovande start men en alldeles för snabb acceleration samt alltför klassiska grepp i mitten av filmen kopplat med synnerligen ologiska karaktärsbeteenden gör att det hela slutar i en liten besvikelse. Synd på ett riktigt bra upplägg.
stgurgel
2018-01-07
Tyckte verkligen om den. En film jag skulle rekommendera till fans av klassiska åttiotalsskräckisar som t.ex evil dead, hellraiser eller poltergeist
Zero75
2017-12-22
Lite för mycket bjällror och rökridåer i slutet men början är oväntat bra.
Solidus
2017-10-29
"The Autopsy of Jane Doe" är en frisk våg i skräck-genren. Borta är hemsökta hus, besatta dockor eller annat som är förknippad med traditionell skräckfilm, istället får vi en historia som utspelar sig helt på ett bårhus. Bara detta är fantastiskt, men vad som gör detta ännu bättre är att regissören lyckas skapa atmosfär och utan att klämma in ett oändligt antal billiga jump-scares. Likt "Alien" och "Exorcisten" skapar man här en skräckfilm med en obehaglig stämning över sig och mysteriet med den döda kvinnan är skickligt berättat. Det här en skräckfilm som är värd er tid. Se den!
92axha10
2017-10-24
En nytänkande thriller/skräck när de är som bäst
Powha
2017-08-05
Ren skräckfilm blir inte mycket bättre än så här!