The Autopsy of Jane Doe

Sheriff Sheldon dyker upp hos rättsläkarna Austin och Tony Tilden med en ung, död okänd kvinnas kropp en sen kväll. Far och son drar på sig handskarna och försöker nysta ut den unga kvinnans mysterium. Men för varje bisarr ledtråd kring hennes död blir de varse att de är på väg att avslöja något fruktansvärt. Något som borde ha fått fortsätta ligga gömt.

Originaltitel The Autopsy of Jane Doe
Regissör André Øvredal
Manus Ian Goldberg, Richard Naing
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Emile Hirsch, Brian Cox, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Olwen Catherine Kelly, Jane Perry, Parker Sawyers, Mary Duddy, Mark Phoenix

Skuggängel
2022-01-05
Stark trea
Skuggängel
2022-01-05
Stark trea
2021-09-08
Överraskande bra skräckis där endast ett par sedvanliga jump-scares kunde skippats.
2021-09-07
Enormt ändamålsenlig skräckfilm med en riktigt obehaglig stämning. Stabilt skådespel höjer upplevelsen. Ett par onödiga "jump scares" och en något lam avslutning är så klart inget plus, men inte tillräckligt illa för att sänka betyget. (10-/15)
elibaaba
2021-01-06
Usel rskt igenom. Usel synopsis aswell. Regissör och manusförfattare måste ha hoppat av lycka när dom lyckades lura kvalitetsskådespelare som Brian Cox och Emile Hirsch att göra denna?
Supernaut
2020-07-27
Riktigt dålig trots två så bra skådisar i huvudrollerna. Klarade knappt av att ha på den i bakgrunden när jag gjorde annat på grund av hur provocerande tråkig den är. Se inte.
ToddDowney
2020-07-03
Sömnpiller, höll på att somna. VÄldigt bra inledning men sedan föll de platt alldeles för fort. Bättre film om de enbart var spänning inom obduktionen som ledde storyn fram, inte en massa övernatulrkigt trams.
Pelle76
2019-01-26