The Autopsy of Jane Doe

Sheriff Sheldon dyker upp hos rättsläkarna Austin och Tony Tilden med en ung, död okänd kvinnas kropp en sen kväll. Far och son drar på sig handskarna och försöker nysta ut den unga kvinnans mysterium. Men för varje bisarr ledtråd kring hennes död blir de varse att de är på väg att avslöja något fruktansvärt. Något som borde ha fått fortsätta ligga gömt.

Originaltitel The Autopsy of Jane Doe
Regissör André Øvredal
Manus Ian Goldberg, Richard Naing
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Emile Hirsch, Brian Cox, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Olwen Catherine Kelly, Jane Perry, Parker Sawyers, Mary Duddy, Mark Phoenix

elibaaba
2021-01-06
Usel rskt igenom. Usel synopsis aswell. Regissör och manusförfattare måste ha hoppat av lycka när dom lyckades lura kvalitetsskådespelare som Brian Cox och Emile Hirsch att göra denna?
Supernaut
2020-07-27
Riktigt dålig trots två så bra skådisar i huvudrollerna. Klarade knappt av att ha på den i bakgrunden när jag gjorde annat på grund av hur provocerande tråkig den är. Se inte.
ToddDowney
2020-07-03
Sömnpiller, höll på att somna. VÄldigt bra inledning men sedan föll de platt alldeles för fort. Bättre film om de enbart var spänning inom obduktionen som ledde storyn fram, inte en massa övernatulrkigt trams.
Pelle76
2018-10-04
Kuslig!
henrikj
2018-02-08
Lovande start men en alldeles för snabb acceleration samt alltför klassiska grepp i mitten av filmen kopplat med synnerligen ologiska karaktärsbeteenden gör att det hela slutar i en liten besvikelse. Synd på ett riktigt bra upplägg.
stgurgel
2018-01-07
Tyckte verkligen om den. En film jag skulle rekommendera till fans av klassiska åttiotalsskräckisar som t.ex evil dead, hellraiser eller poltergeist
Zero75
2017-12-22
Lite för mycket bjällror och rökridåer i slutet men början är oväntat bra.