3.4

The Avengers

En brokig skara individer med superkrafter samlas ihop av den hemliga organisationen S.H.I.E.L.D. för att skydda planeten mot invaderande styrkor från yttre rymden. Tillsammans bildar de motvilliga superhjältarna gruppen The Avengers.

Originaltitel The Avengers
Alternativ titel Avengers Assemble, Marvel's The Avengers
Regissör Joss Whedon
Manus Joss Whedon
Genre Äventyr, Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Robert Downey Jr, Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Tom Hiddleston, Samuel L Jackson, Clark Gregg, Cobie Smulders, Stellan Skarsgård, Gwyneth Paltrow, Alexis Denisof, Harry Dean Stanton, Paul Bettany (röst)

Skapad 2019-10-21 av Newt
Iron Man, Hulken, Thor och Captain America har alla haft sina egna filmer under de senaste åren. Några bra, några mindre bra men aldrig har de imponerat riktigt stort på mig. Det som för filmerna...   Läs mer »

Skapad 2019-10-21 av Mihon86
Vad har Marvel som inte DC har... Loke är på hämndlysten resa att härska över ett kungarike, och när han inte fick härska i Asgård så tar han sikte på Thors älskade Jorden. Men Thor är in...   Läs mer »

myslas
2019-04-07
Många av de andra Marvel-filmerna jag sett om från Phase 1 har varit sämre än jag mindes dem som men den här är som ren underhållning riktigt bra ändå. Utan Hulken hade den varit betydligt tristare förstås men actionscenerna är rent generellt bättre än vad man sett från de andra tidiga MCU-filmerna, möjligtvis Iron Man undantagen. Handlingen däremot har man mer att önska av.
2019-03-19
Det här absolut inte min gren av film, så nej tack.. Fattar inte ens varför jag kollar på skiten, som bakis film, då man någon enstaka ut och festar..
Hanness
2019-02-28
Helt OK, bra blandning med härliga karaktärer.
LenWidleheyt
2018-12-18
Tunn som ett papper och endast för inbitna fans av minst hälften av de sex huvudpersonerna.
per_automatik
2018-10-01
Gu va tråkig
Qhorinhalfhand
2018-04-28
Överlag underhållande och lättsam, men inte mycket mer än så. Mer viktig film för marveluniversumet än intressant.
Solidus
2018-04-08
Lättsam actionunderhållning och en perfekt film att slå av hjärnan till. En eloge går till Joss Wheldon som har lyckats skapa en härlig gruppdynamiken av olika superhjältar, men tyvärr har Disneys mjölkande av superhjältar fått mig att tröttna på konceptet. Det här är dock en av de bättre filmerna inom universumet.
widez
2018-02-13
Mycket action. Handlingen fokuserar mycket på relationen mellan superhjältarna och inte så mycket annat. Slutresultatet är en underhållande film, som dock känns spretig och tunn.
Zingostar
2018-01-13
Obegriplig handling. Action varje sekund. Dålig.
2017-10-18