2.8

I barnkammaren

En ung familj flyttar in i en nyrenoverad lägenhet. När mannen kollar monitorn i barnkammaren innan han går och lägger sig, är allt lugnt. Men lägenheten döljer mörka hemligheter, och natten är lång...

Originaltitel Películas para no dormir: La habitación del niño
Alternativ titel Films to Keep You Awake: The Baby's Room
Regissör Álex de la Iglesia
Manus Jorge Guerricaechevarría, Álex de la Iglesia
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Javier Gutiérrez, Leonor Watling, Sancho Gracia, María Asquerino, Antonio Dechent, Terele Pávez, Ramón Barea, Eulàlia Ramon, Asunción Balaguer, Manuel Tallafé, Cesáreo Estébanez

Merwinna
2021-08-01
Det här var en riktigt bra haunted house-film! Börjar som den klassiska plotten "ung barnfamilj flyttar in i stort, gammalt hus", och uppbyggnaden är mycket bra. Alla som har haft en bebis någon gång känner igen sig! Sedan blir det gradvis kusligt. Historien är intelligent och, om inte unik, så i alla fall inte en av de vanligaste. Det är riktigt spännande. Man får TÄNKA lite också!
KyLLo
2018-11-06
Vid det här laget känns mycket uttjatat efter filmer som Paranormal Activity. Men häftigt att den här kom tidigare. Och jag håller även med PeterTheW om att den är bättre än mycket av de amerikanska skräckisarna kring 2010-talet och senare också. Om den inte hade varit så övernaturlig hade den kunnat bli så mycket trovärdigare, läskigare, smartare och mer tänkvärd. Däremot finns det en klassisk skräckuppbyggnad och jag gillar särskilt hur babymonitorn används. Annars är det ingen humor, vad jag minns.
jlam
2017-03-09
Välspelad formulär 1A i spökhusskräck. Jag ser att den kom före Insidious så den har iaf inte snott slutet från den.
PeterTheW
2010-12-28
Genomsnittlig tvåa? Okej, jag måste säga att inget blir så läskigt som de första tjugo minuterna, tills man får mer förklaring. Det går med andra ord utför sista halvtimmen, men det är fortfarande betydligt jäkla mycket bättre än allt skräck-skit som till och med går upp på bio.
Madiehitching
2010-12-14
Dom flyttar in i ett hus! och filmen ger mig kalla kårar.

2010-10-26
Inte jätte bra men den dög att se iaf.
hairofthedog
2010-07-19
trots allt är den ju läskig.
Chrome
2010-05-10
Bra story, men sen faller allt.

2010-03-20
WTF, det är ingen lägenhet utan ett stort skrämmande hus dom flyttar in i. Hur som helst är den bra. Den har skrämmande sekvenser och bra story. Fattade inget vad den gamle damen hade för syfte ritkigt men.
brtkrbzhnv
2010-02-08
Filmen är tekniskt välgjord, men protagonistens agerande är orimligt ologiskt, och sättet på vilket de övernaturliga grejerna fungerar är omotiverat och saknar konsekvens.