The Ballad of Buster Scruggs

En antologi-western med sex olika historier där varje kapitel berättar en specifik historia om civilisationens utkanter.

Originaltitel The Ballad of Buster Scruggs
Regissör Ethan Coen, Joel Coen
Manus Ethan Coen, Joel Coen
Genre Drama, Komedi, Western, 2010-tal
Skådespelare Tim Blake Nelson, James Franco, Liam Neeson, Harry Melling, Tom Waits, Zoe Kazan, Bill Heck, Grainger Hines, Jefferson Mays, Brendan Gleeson, Jonjo O'Neill, Tyne Daly, Saul Rubinek, Chelcie Ross, Stephen Root, Willie Watson, Clancy Brown, Ralph Ineson

hsimpson
2019-11-18
Underbart! Coens sex kortfilmer om döden, i western-setting, är underhållande, dråpliga och gripande om vartannat. Lysande foto och becksvart komik. Fyran är stark.
marcus86
2019-08-12
Är nästan upp och snuddar på 5:an. Härligt med alla kapitel helt utan sammankoppling. Svart humor när den är som bäst.
fridenpaden
2019-07-15
Om filmen bara hade följt Scruggs i 2 timmar hade det varit mycket roligare. Hade ingen aning om att detta var en episodfilm. Många var sega och hade inget riktigt avslut. Det fanns heller ingen röd tråd genom episoderna med undantag för att de utspelade sig i western på 1800-talet. Nä. Besvikelse som vanligt för Coen-bröderna.
StureStenhög
2019-07-12
Det här känns som en film som aldrig var menad att bli ett mästerverk. Det här är helt enkelt Coen-bröderna som gör en liten hyllning till en genre som de känner stor affektion till. Det är lättviktigt, men också underhållande, påhittigt och snyggt. Lägstanivån är hög, och ingen del sticker ut nämnvärt från mängden i varken positiv eller negativ bemärkelse. Men den med Zoe Kazan är nog den intressantaste, och det är den som det möjligen hade gått att göra en hel film på. En extremt stabil trea
isecore
2019-05-03
Produktionen är god men historierna ojämna. I bästa fall är det en trea, i sämsta fall en tvåa. Den pendlar fram och tillbaka. Känner mig generös och ger den en trea.
Golazo
2019-04-19
Skräp. B-skådisar. Det höga betyget på IMDB är mycket märkligt.
Mysharry
2019-04-17
Ojämnt, men sevärt. Jag är väldigt förtjust i kortfilm, egentligen, speciellt när de sätts samman till en helhet. Eller vad man ska kalla det. Svårt att sätta betyg, så det blir en trea, kanske mer.
YouAreNrIchi
2019-03-20
Jag gillade alla historier skarpt, förutom den sista.
myslas
2019-03-16
En besvikelse. Väldigt ojämn kvalitet på de här korthistorierna där några håller långt ifrån normal Coen-kaliber. Dialog och foto är fortfarande av hög klass men det här får nog ändå ses som deras svagaste film.
Bengt_a
2019-02-18