3.3

The Bank Job

I september 1971 grävde sig tjuvar in i bankvalvet i en bank på Baker Street i London och länsade bankfacken på kontanter och juveler värda över fyra miljoner pund. Inget av bytet återfanns. Ingen arresterades. Bankrånet hamnade på förstasidorna under några dagar och försvann sedan...

Originaltitel The Bank Job
Regissör Roger Donaldson
Manus Dick Clement, Ian La Frenais
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jason Statham, Saffron Burrows, Stephen Campbell Moore, Daniel Mays, James Faulkner, Alki David, Michael Jibson, Richard Lintern, Gerard Horan, Peter De Jersey, David Suchet, Keeley Hawes, Hattie Morahan, Georgia Taylor, Alistair Petrie, Craig Fairbrass

sodomiten
2019-06-13
Jag får ändå ge ganska högt betyg. Högt underhållningsvärde samt många bra skådespelare. Det blir lite rörigt med MI5, MI6 och gangsters hit &dit.
RustyFilm
2016-12-08
Tycker att kvalitén på skådespeleriet är ganska så varierat (här finns både toppar och dalar, mest dalar). Men historien som har verklighets-bakgrund (gillas av mig) är riktigt spännande och intressant.
sawa
2016-07-16
Såg den första gången 2009, såg den igen nu och den håller fortfarande. Den höll mig intresserad hela vägen, spelar ingen roll om det är helt eller delvis sant eller om allt är påhittat.
Grillo
2016-05-21
Börjar som en vanlig heistfilm som är välgjord, och slutar i något mer intressant och även något skrämmande. Jag föredrar att vara naiv än att tänka att sånt här skit förekommer hela tiden. Hatar när pampar ska inbilla sig att de står över lagen. Själva filmen har dock inte direkt något extra utan är i slutändan hyfsat ordinär, även om materialet den bygger på är nog så intressant. Och jag gillar inte riktigt att de hittade på att Michael X-tjejen var en spion. Det tar udden ur mordet lite, som om det vore rättfärdigat.
kakbakarn
2015-11-18
En väldigt bra film i sin genre. Underhållande rakt igenom med ett trevligt tonläge, hade man kanske bara brytt sig ännu lite mer om någon relation eller karaktär så hade det varit en klar fyra.
JimmyChris
2015-11-12
Såg den ikväll igen, höjer betyget från 3 till 4, är en underhållande film som man kan se om igen! Därav det förhöjda betyget! Gillar de brittiska miljöerna och att den är baserad på en verklig händelse. Den håller en bra spänning med humor utan att hela tiden spela över. Pendlar mellan 3 och 4.
AdamB-film
2015-11-09
Bra hantverk, men det engagerar inte tillräckligt för att få mer än en slät trea.
2014-12-27
Jag måste säga att jag blev riktigt positiv överraskad av denna film. Jag gillar Jason Statham riktigt mycket sedan tidigare och gillar när han får agera lite mer i kontrast med att fightas. Intressant historia(och sann) även om den när filmen hade slutat kändes aningen för tunn. Jag älskar dock hur man i slutet kan läsa att "namnen på del karaktärerna har ändrats för att skydda de skyldiga." Jag blev under filemns gång underhållen och som sagt kan man ibland vila ögonen på Saffron Burrows. 3+
yrkeschaufföre
2014-10-17
Jag tyckte förs att den var lite trevande men såg om den dan efter och den var fartfylld och spännande, så nu får den en stark trea.
LacombeLucien
2014-05-18