2.9

The Barchester Chronicles

Det lugna lilla samhället Barchester skakas om när en tidnings korståg mot den angelikanska kyrkan misslyckas.

Originaltitel The Barchester Chronicles
Regissör David Giles
Manus Alan Plater
Genre Drama, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Donald Pleasence, David Gwillim, John Ringham, Joseph O'Conor, Clifford Parrish, Wally Thomas, Janet Maw, Nigel Hawthorne, Cyril Luckham, Barbara Flynn, Angela Pleasence, George Costigan, Alan Rickman, Susan Hampshire, Geraldine McEwan, Peter Blythe

jingoo
2011-09-27
Produktionen känns ganska billig och handlingen är till ytan sådär brittiskt torr och lite långsam. Men serien lunkar på och man kommer sakta närmare in på rollpersonerna. Det som lyfter den är den ibland makalöst bra dialogen och det superba framförandet av bl a Pleasence, Hawthorne och Rickman. Geraldine McEwan som den psykopatiska Mrs Proudie är obehagligt bra.
Netza
2010-10-10
Alan Rickman är fenomenal i sin roll! De andra skådespelarna är också riktigt bra. Dock tenderar dramat att bli lite långsamt emellanåt, dock ganska roligt.
Ninonette
2010-09-26
Helt fantastiskt skådespeleri, en skatt!
Linusia
2010-09-22
Ah! En av Alan Rickmans första porträtteringar av en otrevlig person.
Bessoni
2009-09-03
Duktiga skådespelare men känns lite som teater och tidstypiskt studiomässigt inspelad. Lamporna från kamerautrustningen speglar av sig i deras ansikten! Lite uppstyltat och ytligt!