3.3

The Baron of Arizona

På 1800-talet delade USA:s regering ut land i Arizona-territoriet som man hade förvärvat efter kriget mot Mexico 1848. Skojaren James Reavis försöker lägga under sig hela området genom att gifta sig med en flicka han kallar baronessan av Arizona.

Originaltitel The Baron of Arizona
Regissör Samuel Fuller
Manus Samuel Fuller
Genre Drama, Western, Romantik, 50-tal
Skådespelare Vincent Price, Ellen Drew, Vladimir Sokoloff, Beulah Bondi, Reed Hadley, Robert Barrat, Robin Short, Margia Dean, Tina Pine, Edward Keane, Barbara Woodell, I Stanford Jolley, Fred Kohler Jr, Tristram Coffin

goeran
2013-09-20
Samuel Fullers The baron of Arizona från 1950 är en underhållande berättelse om bedragaren James Reavis som med hjälp av av förfalskade handlingar försökte lägga under sig hela Arizona-territoriet på 1880-talet. Vincent Price är helt perfekt i rollen som James Reaves.

2012-05-20
Otroligt nog en verklighetsbaserad, mycket ovanlig historia där Price får chansen att glänsa som odräglig men charmerande antihjälte. Ett amoraliskt äventyr med originella vändningar och en riktigt spännande klimax.

2009-12-19
Spännande, underhållande och välgjord. Det bästa jag sett av Sam Fuller.