1.8

The Barrens

En man tar sin familj med på camping och blir övertygad om att de är förföljda av det legendariska New Jersey Pine Barrens monstret: "the Jersey Devil".

Originaltitel The Barrens
Alternativ titel Jersey Devil
Regissör Darren Lynn Bousman
Manus Darren Lynn Bousman
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Stephen Moyer, Mia Kirshner, Allie MacDonald, Erik Knudsen, Peter DaCunha, Max Topplin, Shawn Ashmore, Athena Karkanis, J LaRose, Chantelle Chung, Demore Barnes, Peter DaCunha

Hanness
2020-11-08
Uselt.
Zok
2018-08-21
Nja, lättglömd film som försvinner i mängden. Funkar dock för stunden, men inte mer än så.
Robkiller
2018-02-06
Camping i skogen som går fel. Det här var rätt uselt.
purskatuja
2015-11-18
Tyvärr blev filmen aldrig riktigt läskig tack vare den inte särskilt genomtänkta filmningen och ett alldeles för snabbt eskalerande i pappans paranoia över denna Jersey Devil. Karaktärerna var också störande stereotypiska. Ja, vi förstår att dottern är en motvillig tonåring! Tyckte också att de inte orkade med att hålla vissa i delar av storyn relevanta särskilt länge. Det var mycket som kom i korta segment men som sedan var no more to be seen. Vart ville de komma med detta? Ett nja på den!
Solidus
2015-02-03
Det finns potential att arbeta med och skådespelarinsatserna är godkända. Det som filmen faller på att att klåparen Darren Lynn Bousman sitter bakom kameran, mannen som är en komplett idiot när det kommer till skräckfilm. Det blir aldrig otäckt, bara segt.
2014-05-18
Inte så dålig som de flesta här verkar tycka. Visst känns budgeten begränsad, men de lyckades få till en hyfsat otäck stämning där skogen gör sitt till. Problemet med hela filmen är att manusförfattarna inte verkat kunnat bestämma sig vilken riktning filmen skulle ta. Sen är det på plats att tipsa om att filmen fortsätter 5 minuter efter eftertexterna - något som säkert många missat.
Luciphere
2014-04-20
Inte fullständigt urusel men når ändå inte upp i en 2:a i betyg. Stark 1:a.
Djason
2013-10-10
Kass lågbudgetskräckis och slutet kommer som ett brev på posten. Mia Kirshner insats är bäst med filmen.
Dobegirl
2013-04-07
Värdelös enligt mig...

2013-04-05
Tråkig och dålig budgetskräckis.