2.3

The Bay

Kaos bryter ut i en liten stad i Maryland när en ekologisk katastrof inträffar...

Originaltitel The Bay
Regissör Barry Levinson
Manus Michael Wallach
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Kristen Connolly, Kether Donohue, Frank Deal, Stephen Kunken, Christopher Denham, Nansi Aluka, Will Rogers (II), Kimberly Campbell, Beckett Clayton-Luce

Robkiller
2018-09-15
Fejkdokumentär med miljötema... ungefär lika risigt som det låter och hjälper ju inte heller att skådespelarna är rätt usla.
Harford
2018-04-28
Hur kan en välkänd regissör som Barry Levinson göra något sånt här? Det verkar vara något examensarbete från någon inte så bra filmskola. Regin är i princip obefintlig och skådespeleriet likaså. Bra grundtanke men manuset är riktigt dåligt. Uselt är bara förnamnet.
kanemura
2016-02-02
Ganska trevlig och litet obehaglig. En stark tvåa (skulle kanske ge en trea, men jag kunde personligen inte riktigt engagera mig i historian)!
2015-05-06
Inte så mycket en skräckfilm som jag trodde och det är i princip aldrig läskigt, man blir småskrämd så man hoppar till lite ett par gånger, men det är väldigt lite. Annars är det mer ett drama och jag sitter och är engagerad och intresserad hela tiden. Dessutom tycker jag upplägget fungerar väldigt bra och det känns som kameravändningen är konsekvent äkta.
Jockson
2014-11-03
Seg, men intressant. Gillade inte riktigt utförandet av detta found fottage tema. Var inte speciellt läskig men gillade att det handlade om ett virus. Kunde helt enkelt ha gjorts bättre med en regissör som Barry Levinson.
feelsgoodman
2014-08-19
Ekoskräck, ändå värd.
Engravadlax
2014-07-03
After-the-fact repotagestuket och det konstanta kommenterandet förstör all möjlighet till spänning--precis såhär man INTE gör skräckmockumentärer. Om Levinson och Wallach hade något vett hade de bara presenterat handlingen växlande mellan de olika perspektiven.
saggesaliv
2014-05-07
Faktiskt förvånansvärt bra och väldigt intressant och verklighetstrogen epidemifilm. Jag vet inte riktigt hur mycket själva filmen tjänar på att vara gjord i dokumentär-style, skulle möjligen vara bättre utan det, men det skulle även kunna bli en total flopp utan. Nu har man ändå hittat en bra stil. Jag gillade den, satan vilka äckliga små varelser, jävlar vad det kryper på skinnet, usch. Väl framfört, bra skådespelat - Barry Levinson fortsätter att imponera. Ingen fantastisk film, så de landar endast på en något svag men säker 6/10.
Andreas_
2014-04-18
Hur fasiken kan Barry Levinson, den gamle mästerregissören göra ett sådant här magplask till film, och i sann "found footage" anda dessutom. Fy fasen så dåligt detta är, det är så mycket detaljmissar att man vill börja gråta, som t.ex att en parasit som tydligen funnits i vattnet länge, helt plötsligt blir 700 personer på en och samma dag sjuka istället för att det kommer successivt, och att skådisarna suger gör ju inte saken bättre heller, eller att tydligen så är fontäner parasitfria zoner när en den som innehar huvudrollen ska blaska ansiktet, eller var tar dom fullvuxna parasiterna vägen efter att en människa dör? dom bara försvinner??...kan räkna upp tusen saker till som är skrattretande här, men orkar inte, men kan bara rekommendera att hoppa över denna skräpfilm och det är inte ens spännande eller läskigt, satt och gäspade mig igenom skiten. Det är nog första gången jag blir verkligen besviken på Barry Levinson, hoppas verkligen att han återgår till mer "normal" film efter detta fiasko. Betyget blir en svag 1:a

2014-03-26
Kunne ha vært enda bedre. Men får godkjent.