1.6

The Beast of Yucca Flats

En sovjetisk vetenskapsman flyr till USA, men jagas ut i öknen av KGB-agenter och råkar hamna mitt i ett atombombsprov. Förvandlad till ett monster terroriserar han sedan sin omgivning.

Originaltitel The Beast of Yucca Flats
Alternativ titel Girl Madness
Regissör Coleman Francis
Manus Coleman Francis
Genre Kortfilm, Skräck, Science Fiction, 60-tal
Skådespelare Tor Johnson, Larry Aten, Bing Stafford, Alan Francis, Ronald Francis, Anthony Cardoza, John Morrison, Linda Bielema

Starkbröl
2023-12-26
Supertråkig. Dålig på andra sätt också, förstås, men den värsta synden är hur trist den är.
stgurgel
2018-08-24
Underbar lågbudgetfilm med oerhört vackert film noir-foto, finfint over the top ljudspår, härlig red scare- och atombombshandling, usla actionscener och specialeffekter, ofta voiceover istf dialog, bitvis buskisdåliga skådespelarinsatser samt Tor Johnson.
Grillo
2016-12-10
En av de lättaste ettorna jag nånsin satt. Kan inte ha tagit många dagar att spela in den här.
DrJW
2014-10-30
Hur fasen tänkte dem?! Istället för att låta skådespelarna framföra sina dialoger, låt oss istället göra voice-over på hälften av skådespelarna, visa inte deras munnar synka med dialogerna och låt en berättar-röst berätta vad som händer scen för scen! Intressant att veta så fick den svenske wrestlaren och Ed Wood-skådespelaren Tor Johnson bara 300 dollar för att spela i den här skiten, förmodligen de minsta summan en skådespelare kan få betalt för en medverkan i en film! Den sista filmen Tor hade en större roll i, den sista filmen han gjorde var i en liten okrediterad roll i Monkees-filmen Head, sen dess gjorde han några tv-framträdanden fram till hans död 1971.
Ondskapt
2012-08-07
En forskare blir monster och sen irras det runt. Okej. Småskön berättarröst och typiska kufar plockade från en gudsförgäten småstad som skådisar. Värdelöst, givetvis.
tommie
2010-06-19
Det här är en av dom där filmerna som kan bli väldigt rolig med kompisar, öl och ett dryckesspel förberett.
GrandMaster_E
2010-04-08
Vad hade inledningen med filmen att göra? I vilket fall somnar man innan filmen är slut, en knapp timme plåga.

2010-01-26
Jag avskyr denna film lika mycket som jag älskar den.
NekkruEvul
2010-01-08
En oerhört filosofisk film som engagerar, upprör och berör. Vem är jag? Vad är meningen med livet? Kan gud koka fler potatisar än han själv orkar äta? Dessa är stora frågor som denna film ställer, och besvarar. A+
ultros
2009-11-14