2.5

The Beekeeper

Adam Clay har dragit sig tillbaka från uppdraget som The Beekeeper - en statligt anställd som bara kallas in när landet är i uppenbar fara. Men när Adam upptäcker en konspiration i maktens absoluta toppskikt beslutar han sig för att återuppta sitt tunga uppdrag.

Originaltitel The Beekeeper
Regissör David Ayer
Manus Kurt Wimmer
Genre Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Jason Statham, Emmy Raver-Lampman, Bobby Naderi, Josh Hutcherson, Jeremy Irons, David Witts, Michael Epp, Taylor James, Phylicia Rashad, Jemma Redgrave, Minnie Driver, Don Gilet, Sophia Feliciano, Enzo Cilenti, Megan Le, Dan Li

HerrNenne
2024-03-02
Hade behövt göra lite mer människa av Stathams karriär. Men tycker ändå att det är ganska bra.
araka
2024-02-28
En av de sämsta filmerna som jag sett, någonsin. Jämfört med detta är Martin Beck, Edward Persson och de svenska "tackar som smakar"-filmerna genialiska mästerverk. Dessutom, jämfört med Jason Statham är Steven "kylskåpet" Seagal Oscar material. Hade noll funnits som betyg hade jag definitivt satt en nolla, en etta förtjänar den egentligen inte.
Djason
2024-02-23
Så sjukt fjantigt och ologiskt men samtidigt stenhård action med snygga scener.
Xeno
2024-02-10
Börjar ju lovande och med både Jason och Jeremy i rullen så hade jag förhållandevis rätt höga förväntningar. Men nånstans kommer det in ett överdrivet PK-trams, vilket kanske hade kunnat funka om det varit gjort på ett minsta lilla humoristiskt sätt. Nu... ehhh... näe. Platt töntig superskurk? Besvikelse deluxe. Det enda som räddar rullen från ettan är att Jasons fajting ändå levererar.
Engravadlax
2024-02-09
Jag lyckades inte sluta himla med ögonen åt det här manuset, så kunde inte se klart.
Björkman
2024-02-08
Inte en episk film, men absolut underhållande i god Statham-stil. Perfekt för att slå ihjäl ett par timmar när man bara vill ha lite välproducerad kickass enmansshow. Störst minus för de färgglada smått cyberpunkiga karaktärerna (den "nya" Beekepern samt det skumma gänget i slutet), de kändes lite malplacerade och för seriefigursaktiga.
djonipony
2024-02-06
3.5. Stabil Statham som gärna kan få en uppföljare. Givetvis woke casting, som alltid numera, men bortsett fr det är det en bra action. Visst hade Irons skurk kunnat vara coolare och hårdare, som hans karaktär i Die Hard 3, men han 1) är iaf Jeremy Irons och 2) levererar filmens citat (applåd till manusförfattare Wimmer), om sin oduglige partner: "For someone who has elevated fucking up into an art form, this might well be your Mona Lisa". Extremt lätt att tycka illa om skurkarna (minns när Stallone valde Burma-rebeller i Rambo 4 och inte ens de mest gnälliga kunde anmärka) och alltid trevligt att se Jason kicka ass.
PeterTheW
2024-02-02
Snyggt gjord men manuset är så otroligt dåligt, även för den här typen av film. Jag upplever dessutom någon slags brist på empati genom hela filmen som skaver.
Starkbröl
2024-01-18
Minnie fucking Driver!!! En del bra skådisar i denna Statham-1A-action, Driver och Irons är ju alltid fantastiska men lite tragiskt att se dem i sånt här och de får inte speciellt mycket skärmtid. Josh Hutcherson är däremot imponerande kass. Premissen är ovanligt dum till och med för denna typ av film.