2.9

De bedragna

Historien utspelar sig under amerikanska inbördeskriget på en internatskola för flickor i södern. När de avskärmade unga kvinnorna tar in en skadad fiendesoldat och ger honom skydd och vård stiger den sexuella spänningen, farliga rivaliteter bildas och tabun bryts i en oväntad vändning.

Originaltitel The Beguiled
Regissör Sofia Coppola
Manus Sofia Coppola
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Colin Farrell, Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Elle Fanning, Oona Laurence, Angourie Rice, Addison Riecke, Emma Howard, Wayne Pére

HerrNenne
2019-06-03
Den är onekligen intressant och snyggt gjord, men för mig fungerar det inte riktigt när saker brakar loss. Tycker en hel del karaktärer känns för dåligt motiverade i deras handlingar.
hsimpson
2019-05-17
Sömning och inte alls tät. Fotot är hyfsat, men alldeles för mörkt. Kändes betydligt längre än den var. Mycket besviken.
Tatty
2019-05-02
Filmen var rätt intressant tycker jag även om den var lite skum. Den kändes seg men började bli en aning spännande innan filmen slutade. Men jag tycker filmen var ändå skum för jag vet inte vilka som egentligen var onda?
Halofreak92swe
2018-11-16
Lite för kort och tråkig. Tunn story. Farrell brukar vara grym men detta var nog en av hans sämre filmer.
theFeber
2018-08-31
Plotten är grymt intressant, men genomförandet inte lika lysande. Karaktärsuppbyggnaden för samtliga karaktärer känns rumphugget. Filmen har stora problem med själva berättandet. Colin och Co är bra, men man köper inte riktigt händelseutvecklingen.
Ramza
2018-08-07
Börjar bra men tamt klimax.
abnormal
2018-08-01
Bra foto och gillar att saker händer utanför "skärmen".
Håkan*
2018-05-05
Det var spännande och filmen var speciell. Dock inget jag vill se igen och därmed det låga betyget.
haajen
2018-04-08
Snygg och välspelad med ett bra slut dock är storyn väldigt tunn och Coppola håller sig på ytan. Vill minnas att jag gillade originalet bättre...
kryttan
2018-03-19
Har ej sett förlagan, men Sofia Coppola gör en riktigt bra film med ett fantastiskt foto. Alla skådisar gör mycket bra ifrån sig, och Colin Farrell gör i mitt tycke sin första riktiga bra prestation.