3.2

Hotell Marigold

En grupp brittiska pensionärer med olika bakgrund får ett fantastiskt erbjudande: att spendera resten av sina liv på ett nyrestaurerat lyxhotell i Indien, Marigold hotell i Jaipur. Inget blir som de har tänkt, men de får alla uppleva olika sidor av Indien, och av hur det är att vara gammal. Baserad på romanen "These Foolish Things" av Deborah Moggach från år 2004.

Originaltitel The Best Exotic Marigold Hotel
Regissör John Madden
Manus Ol Parker
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Dev Patel, Judi Dench, Bill Nighy, Penelope Wilton, Maggie Smith, Tom Wilkinson, Ronald Pickup, Celia Imrie, Tina Desai, Lillete Dubey, Sid Makkar, Seema Azmi, Diana Hardcastle, Vishnu Sharma, Bhuvnesh Shetty, Rajendra Gupta, Neena Kulkarni, Jay Villiers

RustyFilm
2018-01-06
Med hög medelålder på huvud-karaktärerna och ett tunt filmmanus har John Madden här skapat en beklaglig film. Visserligen är den tråkiga historien placerad i pittoresk och färgsprakande indisk miljö men det räcker inte för att underhålla. Troligen va avsikten att göra en ”feel-good” film, men så blev det ju inte.
HerrNenne
2017-06-09
Den bryter igenom och lyckas förmedla den feel-gooden den vill. Men det är klyschigt, det är stereotypiskt och filmen blir bättre när man fokuserar på stämningen och mindre på de små historierna den berättar.
92axha10
2016-05-22
För mig, lite väl gullig. Väldigt stereotypisk på vissa områden. Skådespelarinsatserna är bra men det borde man förvänta sig. Önskar bara att de fokuserat lite mer på karaktärerna, ingen har tid nog att briljera.
ModestyWilde
2016-02-01
Underbar! Så skön.
garpa
2016-01-31
För er som är lite äldre är nog denna film kanon. Även till viss del tänkvärd för oss övriga. Knappt sevärd.
mammene
2016-01-30
En skön församling trygga skådespelare och då kan det inte bli annat än bra, sedan är ju Maggie Smith i en klass för sig, hon är oförbätterlig med sin alldeles egna stil. En rörande historia om än lite smörig, men ack så trevlig.
Bomkia
2015-07-03
Charmig liten film, om än lite förutsägbar. 3+
SaraAlt
2015-05-31
Ett mysigt litet lyckopiller helt enkelt ^^
Bomaniac
2015-04-06
Feelgood var det jag. Den funkade för mig.
asasae
2015-03-20
Sådär. .. Kanske pga en dålig kvalité på filmen som jag såg spelade roll. Jag längtade tills filmen tog Slut!