2.3

The Best Man Holiday

När gamla vänner från college återförenas över julledigheten 15 år efter examen upptäcker de hur lätt glömda romanser och rivaliteter kan ta fyr igen.

Originaltitel The Best Man Holiday
Regissör Malcolm D Lee
Manus Malcolm D Lee
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Morris Chestnut, Monica Calhoun, Taye Diggs, Sanaa Lathan, Terrence Howard, Melissa De Sousa, Harold Perrineau, Regina Hall, Nia Long, Eddie Cibrian, Millie Davis, Isis Moore, Riele Downs, Allison Augustin, Linden Liles-McCurdy, Richie Lawrence

Lotso
2015-12-27
I sin helhet är detta en underbar rörig och ojämn film där jag skrattar över dess dåliga ton. Filmen skiftar konstant mellan humor och dramatik och dramatiken är så melodramatisk. Liksom detta är sopopera drama. Ena sekunden svär personerna åt varandra och de sak vara roligt, nästa scen får vi veta en av kvinnorna har cancer. Det är nästan intressant att se rent berättarmässigt om hur man inte berättar en film. Men det är knappast jag kommer komma ihåg denna filmen imorgon eller i övermorgon i stora drag. Dessutom finns där bättre julfilmer där ute som fångar julkänslan mer.