3.1

The Best of Enemies

I Durham, North Carolina, kämpar civilrättsaktivisten Ann Atwater mot Ku Klux Klan-ledaren C.P. Ellis över frågan om skolintegration.

Originaltitel The Best of Enemies
Regissör Robin Bissell
Manus Robin Bissell
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Taraji P Henson, Sam Rockwell, Babou Ceesay, Anne Heche, Wes Bentley, Nick Searcy, Bruce McGill, John Gallagher Jr, Gilbert Glenn Brown, Nicholas Logan, Caitlin Mehner, Sope Aluko, Nadej K Bailey, Rhoda Griffis, Afemo Omilami, Ned Vaughn

mammene
2021-10-19
Många korkskallar i den här berättelsen,det retar verkligen upp att se, tyvärr finns de nog fler än här. Men vissa korkskallar är förandliga som tur är. Sam Rockwell är så himla bra här, han är så övertygande att han blir komisk. Skulle inte detta drama bygga på verklighet och att man fick se de verkliga personerna i slutet så skulle jag antagligen tycka att det blev för mycket.
Robodan
2021-09-18
Ibland överträffar verkligheten dikten. Precis vad jag behövde ikväll. Så fint. Så värmande. Så hoppfullt
debe
2020-09-27
Hade berättelsen varit påhittad så hade den fått en trea. Men vetskapen att detta är en sann historia är helt fascinerande och jag sögs in i filmen.
jonbo
2019-07-07
En film som är övertygad om att den berättar en viktig historia. Helt sant. Men den gör det inte på ett särskilt övertygande sätt.