2.9

The Best of Me

Tjugo år efter att deras tonårsförhållande fick ett abrupt slut återförenas Dawson och Amanda. Deras stora förebild från ungdomen har avlidit och de återvänder till sin lilla hemstad för att ta farväl. Dawson har aldrig lyckats gå vidare i livet efter deras ungdomsförälskelse och Amanda är numera olyckligt gift.

Originaltitel The Best of Me
Regissör Michael Hoffman
Manus Will Fetters, J Mills Goodloe
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare James Marsden, Michelle Monaghan, Liana Liberato, Luke Bracey, Gerald McRaney, Sebastian Arcelus, Ian Nelson (II), Sean Bridgers, Rob Mello, Hunter Burke, Robby Rasmussen, Caroline Hebert, Schuyler Fisk, Caroline Goodall, Jon Tenney, Clarke Peters

mammene
2020-11-01
Man borde inte få göra ett sådant slut, man såg det komma och hela kroppen protesterade, nej, nej ,nej, men jo, jo ,jo. Annars tyckte jag vissa delar av historien var intressant och då mest när Tuck var med. Håller med många att man inte lyckades skapa någon magi mellan kärleksparet och att det mycket berodde på den unga Amanda. Så det blir en tvåa för de bra partierna och minus för slutet.
TimBuckley
2020-08-06
Fin rakt igenom. Bra skådespelare dessutom. Slutet av filmen tar det dock en runda för långt - men vid det laget så är jag redan i filmen så jag köper det ändå.
asasae
2019-08-15
Väldigt patetisk och smått larvig. Blev irriterad att den skulle vara så förutsägbar och tramsig. Men mellan varven fint berättad och en fin story, bortsett från ett par onödiga sidospår.
HerrNenne
2019-08-04
De dramatiska grejerna är så jävla löjliga så spelar ingen roll att det är alltid intressanta Marsden och Monaghan i huvudrollerna.
2019-02-25
Snark i kubik!!
supermancover
2018-11-22
Ojojoj, vad krystat och konstigt. Blev nästan till att fnissa för att det är så klyshigt och typiskt Sparks.
2018-11-11
En av dom sämre filmatiseringarna av Sparks böcker.
uncle_funk
2016-01-26
Kanske bland det sämsta i redigeringsväg jag sett på länge.
chelon
2016-01-25
Gör om slutet och jag höjer betyget markant.
gubbenviktor
2016-01-03
Jag gav Notebook en femma. Denna får bara en tvåa. Det blir ingen feeling. Varför ska han plötsligt ha henne nu när hon är gift och har barn när det var så väldigt viktigt att hon inte skulle få honom när hon var fri? Fånigt.