3.6

The Best Offer

En berättelse centrerad kring en excentrisk konstauktionsförrättare och hans besatthet av en arvtagerska/samlare.

Originaltitel La migliore offerta
Regissör Giuseppe Tornatore
Manus Giuseppe Tornatore
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Geoffrey Rush, Jim Sturgess, Sylvia Hoeks, Donald Sutherland, Philip Jackson, Dermot Crowley, Liya Kebede

Skapad 2019-12-16 av saggesaliv
Virgil Oldman är en något excentrisk auktionsförrättare. Han jobbar på sitt egna auktionshus som är mycket uppskattat inom konst och antikvitets kretsar. En dag så får han ett samtal från en ...   Läs mer »

pufred
2018-02-27
Italiensk film om auktionsförrättare med OCD som hittar romantik hos en fobisk arvtagerska. Det är mystiskt, sorgligt, fobiskt, vackert med en inramning av besatthet, ensamhet, passion. Både Geoffrey Rush och Sylvia Hoeks gör väldigt bra ifrån sig. Tycker däremot att storyn är bättre än ploten. Skådespelarmässigt, musikaliskt, konstnärligt, filmiskt, cinematografiskt tycker jag det är en fröjd att se. 4-
DukeIgthorn
2017-03-10
Fantastiskt personporträtt av Rush som en udda men trovärdig rollfigur. Annorlunda lågmäld film som ändå är riktigt spännande, med välskriven story.
annihilat0r
2016-05-24
"La migliore offerta" är en extremt säregen film, framledd av starka Geoffrey Rush. Berättelsen är verkligen annorlunda, precis som det intima filmgreppet. Snygg och stilfull. Helheten snuddar sannerligen vid det högre betyget.
Merwinna
2016-02-21
Otroligt bra film, en av de bästa filmerna från de senaste åren överhuvudtaget! Förstår inte varför jag aldrig hört något om den? Mycket spännande hela tiden, det går inte att pausa! Originellt, oförutsägbart, vackert, finstämt, tragiskt, innehållsrikt, med underbar dialog, utmärkta skådespelare helt rätt i sina roller, och många fina konstverk och interiörer.
ZoIX
2016-01-02
Lite för lång. Kan inte köpa historien heller, det är för osannolikt.
jlam
2015-10-16
Jodå, verkligen inget fel på Rush i denna. I grunden är det en sorgsen karaktärsstudie som blir djupt fascinerande tack vare tät dramatik och det spännande konsttemat. Tornatores bästa helt klart.
2015-10-13
Jag måste gå tillbaka och höja till en fyra. Filmen är helt enkelt så välgjord och snygg och Geoffrey Rush är så fantastisk att även om den hade så många saker jag inte gillade så ligger den ändå kvar så mycket att den måste få minst en fyra.
Raggarn
2015-09-24
Bland det bästa jag sett dom senaste åren. Rush är makalöst bra. Historien är fenomenal och mystisk, och man kan aldrig förutsäga vad som kommer hända näst. Ni som säger att denna är långsam och seg vet fasen i mig ingenting om film, punkt!! Handlingen förs hela tiden framåt och är allt annat än seg
BSBully
2015-08-04