3.2

The Big Heat

Polismannen Wong tvingas skjuta upp sin avgång från poliskåren för att utreda mordet på sin partner och upptäcker stora kriminella planer.

Originaltitel Cheng shi te jing
Regissör Johnny To, Andrew Kam
Manus Gordon Chan
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Waise Lee, Chu Kong, Michael Chow Man-kin, Roy Cheung, Kirk Wong, Philip Kwok, Ken Boyle, Joey Wang

2015-11-16
HK-snut-action är inte riktigt min grej. Men denna är osedvanligt hård och brutal, och - tack gode Gud - helt fri från buskis. Snyggt regisserade och koreograferade action-scener och väldigt brutalt våld. Body counten är nog normalhög, men den innefattar både kvinnor och barn, och sådant måste ju premieras. Totalt sett en tråkig film med några riktigt grymma scener. Helt okej. (6+/15)
zonk
2015-11-03
Man tänker hela tiden att det inte kan bli dummare och onödigare och billigare, men nejdå, det kan det minsann visst..
Jole
2010-11-09
Fullt blås i en och en halv timme. Väl sammanhållen, nattsvart actionraffel utan den vanliga buskiskomiken. Sentimentalt men aldrig blödigt. Mycket bra.
yangbo
2006-12-27
grymt våldsam första timmen, extremt hlgt tempo, därmed extremt underhållande för alla hk action fans, men sen gick den ned sig lite, Joey Wong hade en alldeles för liten roll och resten av skådespelarna var sådär, och handlingen var egentligen också väldigt tam, sentimentala delarna nådde aldrig upp och skämten räckte aldrig till, så det får bli ett medelbetyg
Nervegas
2005-10-17
Sanslöst hårdkokt och oerhört brutalt våld. En klassiker.