3.3

The Big Sick

Den Pakistanfödde komikern Kumail och masterstudenten Emily faller för varandra, men de stora kulturkrockarna orsakar problem. När Emily får en mystisk sjukdom måste Kumail navigera sig igenom krisen med hennes föräldrar och hantera den emotionella dragkampen mellan sin familj och sitt hjärta.

Originaltitel The Big Sick
Regissör Michael Showalter
Manus Emily V Gordon, Kumail Nanjiani
Genre 2010-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Kumail Nanjiani, Zoe Kazan, Holly Hunter, Ray Romano, Anupam Kher, Zenobia Shroff, Adeel Akhtar, Shenaz Treasury, Bo Burnham, Aidy Bryant, Kurt Braunohler, Rebecca Naomi Jones, Jeremy Shamos, David Alan Grier, Myra Lucretia Taylor, Linda Emond

Sillion
2019-02-07
En riktigt stark film om Kumail Nanjiani riktiga liv! Härlg, friskt och gripande!
vonadel
2019-01-30
Charmig. Gillar verkligen Zoe. Så naturligt begåvad på något sätt. Sticker ut från det generella rom-com dravlet. 7/10
Strongbow
2019-01-27
Fin feelgoodfilm. Svag fyra.
mammene
2018-10-28
Jag måste säga att jag blev väldigt road av denna film, gjort i en lättsam ton men med ett allvar i botten. Det är en konst att inte låta det väga över och bli förlöjligande, vilket jag tyckte de lyckades med här. Sedan tyckte jag att den största komikern här var definitivt Ray Romano och även Holly Hunter. Kanske en ganska enkel komedi, men så länge man trivs i den så varför inte.
annihilat0r
2018-09-29
En mysig film om kulturella svårigheter. Behjärtansvärd.
Olof_Gronlund
2018-09-03
Faktiskt överraskad över filmen, trodde från början att den skulle vara som alla andra romantiska komedier. Men man gör ett jävligt bra jobb med personkemierna. Man bygger ett fint band mellan föräldrarna och Kumail, och även mellan Emily och Kumail. Den tjänar på att den är lite längre med och jag har inga problem med detta. Det blir en film med allvar och lite skratt, och där finns inslag av mörk humor med. Tycker den får en stabil eller svag fyra här.
dafreakish
2018-08-04
Underbart berättad historia, med strålande manus, av det äkta paret som filmen handlar om. Nanjiani och Gordon fångar väsentligheterna i relationen och det blir både roligt och rörande. Hunter är som vanligt briljant i rollen som Emilys mor men Romano som fadern överraskar mest. Det här är inte en spektakulär film som visar något nytt, men den har ett hjärta stort som kärleken den visar.
RunRiot
2018-07-07
Halvkass komiker blir kär i manic pixie dreamgirl och klantar sig. Hon blir dödssjuk och alla guilttrippar henne till att ta tillbaka honom för att han hjälpte till. Jag engagerar mig mer i bikaraktärerna.
HerrNenne
2018-05-25
Träffar rätt väldigt många gånger. När den lyckas fånga kärleken så är det riktigt bra. Tyvärr har Nanjiani svårt att sälja in den biten ibland på ett bra sätt. Filmen börjar urstarkt och svalnar av.
Doddedronten
2018-04-01
Skratt och tårar. Charmig och hjärtöppnande. Holly Hunter bitvis magnifik.