2.8

Chuck

Ett drama om tungviktsboxaren Chuck Wepner som utmanade Muhammad Ali om titeln år 1975.

Originaltitel The Bleeder
Regissör Philippe Falardeau
Manus Michael Cristofer, Jeff Feuerzeig, Jerry Stahl, Liev Schreiber
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Liev Schreiber, Elisabeth Moss, Ron Perlman, Naomi Watts, Jim Gaffigan, Michael Rapaport, Pooch Hall, Morgan Spector, Jason Jones, William Hill, Wass Stevens, Kelvin Hale, Megan Sikora, Georgia Ximenes Lifsher, Catherine Corcoran, Sadie Sink

RustyFilm
2019-08-01
Biografiskt drama om tungviktsboxaren Chuck Wepner. Boxaren som stod 15 ronder mot Muhammed Ali och som så småningom inspirerade till Stallones Rocky filmer. Trots att filmen handlar om en dekadent och självisk fighter så är historien varmt berättad. Regi Philippe Falardeau. Det förekommer en del klipp från 60-tals filmen Ringmärkt, detta på ett kul sätt. Det hela är en överraskande positiv filmupplevelse. Ganska så realistiska boxningsbilder är det också. Ron Perlman gör sig bra som Chucks tränare/manager. Alternativ titel: the BLEEDER
martineden
2018-06-06
[rek. 3] Oväntat bra boxningsfilm om den verklige boxaren som utgjorde inspirationen för Rocky-serien. Fina skådespelarinsatser och jag, som boxningsintresserad, imponeras över hur väl boxningskoreografin stämmer med de verkliga matcherna. Filmen känns uppriktig och genuin. Själva 70-talsatmosfären är även väldigt lyckad. Bra!!! 3+