The Book of Henry

Den lillgamle pojken Henry och hans yngre bror Peter uppfostras av singelmamman Susan. Henry är kär i grannflickan Christina, dottern till en poliskommissarie. För att skydda Christina från hennes pappa smider Henry en plan som ska rädda henne, som han skriver ned i en bok. När Henrys mamma upptäcker boken bestämmer hon sig för att hon och Henry ska genomföra planen tillsammans.

Originaltitel The Book of Henry
Regissör Colin Trevorrow
Manus Gregg Hurwitz
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Naomi Watts, Dean Norris, Sarah Silverman, Geraldine Hughes, Lee Pace, Wass Stevens, Bobby Moynihan, Tonya Pinkins, Jackson Nicoll, Jacob Tremblay, Jaeden Martell, Maxwell Simkins, Maddie Ziegler, Donnetta Lavinia Grays, Joel Marsh Garland

TheHerminator
2020-07-12
Mycket märklig film. Tondöv rakt igenom.
Christofer
2019-05-12
Slutet i filminfon stämmer inte riktigt, men låt gå. Lite spretigt manus sista halvan av filmen, annars helt okej. Platt slut dock.
2019-05-03
Helt klart en snyftfilm som ibland kan vara skön för själen att se... Tyvärr blir den lite fånig men helt okej...
Tatty
2019-04-10
Tyckte den var väldigt bra! Lite sorglig men oj vad intensiv filmen och känslan var när jag tittade på den! Spännande till slutet!
Maggan04
2018-06-22
Vet inte riktigt. Började riktigt bra men sen hände något. Annorlunda ja, men var det på ett bra sätt?? Får fundera på det.
myslas
2018-01-01
Första 30-45 minuterna är rätt bra men utvecklingen efter det är mest dum och orimlig. Någon borde ha omarbetat manuset rejält.
Hoppandesoffan
2017-12-23
Det finns något fin och ambitiöst här, men filmen vet aldrig vad den vill och ju längre tid den pågår desto sämre och mer omoralisk blir den. Slutresultatet blir tyvärr ganska obehagligt och jag känner mig ganska obekväm med vad jag har bevittnat.
2017-12-12
Det här är bra grejer! Naomi Watts brukar göra bra ifrån sig och här gör hon faktiskt jävligt bra ifrån sig. Ger även stort plus till grabben som har huvudrollen.
HerrNenne
2017-12-05
Det här är en katastrof. Så töntigt och drygt. Manuset, HAHA.
Starlette
2017-10-30