2.9

The Bourne Legacy

En konspiration inom underrättelsetjänsten håller på att avslöjas och regeringen skyr inga medel i sina försök att röja undan alla tänkbara spår efter sina topphemliga förehavanden - de är till och med beredda att mörda de agenter som varit inblandade. Den genetiskt manipulerade agenten Aaron Cross blir tvungen att använda alla sina färdigheter för att ta sig levande ur det hela och avsluta det som Jason Bourne en gång påbörjade.

Originaltitel The Bourne Legacy
Regissör Tony Gilroy
Manus Tony Gilroy, Dan Gilroy
Genre Äventyr, Thriller, Action, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Rachel Weisz, Edward Norton, Stacy Keach, Albert Finney, Corey Stoll, Dennis Boutsikaris, Donna Murphy, Corey Johnson, Louis Ozawa Changchien, Oscar Isaac, Scott Glenn, David Strathairn, Elizabeth Marvel, Shane Jacobson, Zeljko Ivanek

Skapad 2019-10-25 av Jules4893
Handlingen i The Bourne Legacy skiljer sig inte nämnvärt från de andra Bourne -filmerna. Konsekvenserna från de tidigare filmerna utspelar sig här då stora delar av CSI operationer läggs ner. A...   Läs mer »

TURGUT
2019-02-11
Saknar Jason Bourne!
Zok
2018-09-04
Oerhört tråkig action, och för lång för sitt eget bästa. Renner fungerar annars bra i rollen.
cosinusfi
2018-04-24
Naa.. blir liksom urvattnad. Snygga actionscener och snygga mijöer. Men räcker inte. Bra bakfyllefilm dock.
Starkbröl
2018-04-16
Ganska hantverksmässig dussinaction där "Jason Bourne" bara är en statist vid sidan om handlingen och bara förekommer på bild. Renner är kanske lite anonym men en bra skådis och slår alla på käften som han ska. Sevärt? Tja, det finns väl hundra bättre actionrullar med i princip samma handling.
haajen
2018-03-04
Rätt meningslös film och storyn är rätt korkad men vad gör väl det, tempot är högt så en behöver inte tänka så mkt. Ok underhållning för stunden.
Zarquon
2018-01-28
Såg denna i julas och har i princip glömt vad den handlade om nu. Så 2:an sitter nog helt rätt där. Minns att Renner var bra och slutet var urlöjligt i alla fall.
2017-10-23
Mysharry
2016-12-29
Tror Sexan visat den här många gånger. Fastnar aldrig hos mig. Så jag antar att den inte är något vidare. Saknar Damon.
psyche_delic
2016-12-02
Bästa hittills, men fortfarande mer ok är jättebra. Låg till skillnad från de tidgares menlösa 3or...
abbenisse
2016-11-22