The Boys Are Back

Sportjournalisten Joe Warr förlorar sin fru och är plötsligt singelpappa. För att få tillbaka glädjen i sitt och sin sons liv hittar han på en egen uppfostrings-filosofi "säg bara ja". Joe försöker uppfostra sin nyfikne 6-åring och sin rebelliska tonårsson från ett tidigare äktenskap i ett hushåll utan kvinnliga förebilder, regler och disciplin. Men tillsammans hittar de sina egna vägar för att växa upp - alla tre.

Originaltitel The Boys Are Back
Regissör Scott Hicks
Manus Allan Cubitt
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Clive Owen, Laura Fraser, George MacKay, Emma Booth, Erik Thomson, Emma Lung, Julia Blake, Natasha Little, Chris Haywood, Nicholas McAnulty, Adam Morgan, Alexandra Schepisi, Klayton Stainer

ilw
2012-06-16
Lite tråkig men okej..
PebblesBeach
2010-12-19
Den saknade det där extra som gör att man kommer ihåg en film..
joakimfischer
2010-08-15
5min in i filmen och man har ändå en stark koppling till huvudpersonen. tycker clive gör ett trovärdigt jobb som sörjande lite förvillad pappa. känns inte som om den säger så mycket egentligen men den fungerar bra av att bara vara.
Sinda
2010-07-25
mysig film med en bra Owen, stort plus för otroligt vackert foto!
stenemo
2010-07-18
Intressant historia, helt ok framställning men inte särskilt bra upplösning el karaktärsutveckling.
Sovande_mannen
2010-04-24
aja va fan det får bli en femma .... men dom där jävla ungdomarna som är totalt jävla förbannat tomma i huvudet. att dom inte kan fattar ett skit utan bara gör som dom själva tycker. själv skulle jag vilja ställa upp alla på en rad och fråga ut dom.
qosmio
2010-04-13
känns äkta
djonipony
2010-03-15
fattar inte varför owen tog den här rollen. inget speciellt med filmen whatsoever. kunde lika gärna vart en australiensisk tv-film som visats mitt i natten på tv400 eller nåt sånt, om det inte var för att owen av nån anledning tog huvudrollen. Nej, Clive, nu får du skärpa dig och ta roller som i Inside Man och Shoot'em up, så vi känner igen dig! Får väl se om det blir någon Inside Man 2, det verkar ju fortfarande oklart...

2010-02-01
Underbara ungar och Clive Owen är lika bra som alltid.
ellisario
2010-01-08
Väldigt vacker men tyckte inte att den grep tag i mig av olika anledningar. Det är en gripande historia men kanske var det skådespeleriet som inte passade, jag vet faktiskt inte. Hur som helst är det vackert i Australien och det snygga fotot återgav detta perfekt.