2.6

The Brass Teapot

När ett par upptäcker att deras mässingtekanna frambringar pengar åt dem varje gång de gör sig själva illa tvingas de ta ställning till hur långt de är beredda att gå.

Originaltitel The Brass Teapot
Regissör Ramaa Mosley
Manus Tim Macy
Genre Komedi, Thriller, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Juno Temple, Michael Angarano, Alexis Bledel, Billy Magnussen, Alia Shawkat, Bobby Moynihan, Steve Park, Ben Rappaport, Lucy Walters, Jack McBrayer, Debra Monk, Michael Delaney, Tara Copeland, Thomas Middleditch, Bob McClure, Cristin Milioti, Matt Walsh

2017-04-11
Bra ide men som alltid i en här typen av filmen blir det sällan något vettigt av det. Helt okej dock. Men inte mer.
chimandra
2016-12-20
Den här filmen gillade jag väldigt mycket, framför allt att den har ett orginellt maus. En film som man kommer ihåg som sticker ut och har ett djupare budskap också.Bra skådespelare. Efter filmen var slut så tror jag de flesta funderar på Vad hade jag gjort om jag hade hittat tekannan? Spännande tanke och det är nog också det som manusförfattaren vill att vi ska göra.En film som jag rekommenderar varmt och jag tänker definitivt se om den.
Starlette
2014-05-06
Annorlunda kul film. Killen är ju så charmig!
Asmorod
2014-04-24
Krystat, fånigt och klyschigt men ack så underhållande.
RunRiot
2014-03-28
Totalt poänglöst och intetsägande. Kul grundidé som slarvats bort totalt.
Mat1az
2014-02-26
Kul idé som fumlas bort lite. Filmen är alldeles för lång och det märks att de försöker hålla intresset uppe med Juno Temples mindre påklädda scener. Det är lite fjantigt och tramsigt, men förutom allt det där så finns här ändå en del tankevärda element som gör filmen sevärd. Stark tvåa.
Tepesco
2014-01-02
Helt okej underhållning för stunden.
joakimfischer
2013-07-03
Tycker de två tidigare talarna säger vad som börs. Rätt meningslös film även om den har viss charm. Ger mig inget att ta med mig...
swecarlsson
2013-06-16
Udda och hyfsat underhållande, men lite tveksam storyupplägg. Bra slöfilm.
Spidde
2013-04-21
Jag tycker både Juno Temple och Michael Angarano är rätt charmiga, och det var därför jag såg den här filmen, som förstås är ganska dålig, redan på pappret. Det är en sådan film där man blir fundersam över hur manuset någonsin kan ha fått klartecken. Storyn är rätt värdelös, men filmen fungerar ändå hyfsat. Småtrevlig film, som kanske inte borde ha spelats in alls.