The Brave

Depp spelar en man med familj som lever i en kåkstad där fattigdomen är enorm. För att hans familj skall överleva säljer han sig själv till en man som njuter av att tortera och döda.

Originaltitel The Brave
Alternativ titel Brave
Regissör Johnny Depp
Manus Paul McCudden, Johnny Depp, D P Depp
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Marlon Brando, Johnny Depp, Luis Guzmán, Frederic Forrest, Elpidia Carrillo, Max Perlich, Clarence Williams III, Marshall Bell

DrJW
2018-08-20
Johnny Depp gjorde verkligen ett bra jobb och den här filmen visar hans potential som regissör. Kärleksscenen var vackert filmat och redigerad. 3.5 av 5.
stgurgel
2016-08-31
Härlig misär
Anonymus
2010-06-23
Ganska snyggt genomförd men storyn har en del uppenbara brister, marlon brando höjer
tigermos
2010-04-18
Musiken höjer
Kareina
2010-03-03
Underbar musik ibland, men väldigt märklig film. Lite sorglig också.
Rosen88
2009-10-09
lite händig blandning av humor, dramatik och thriller element. bitvis groteskt fin men helheten är inte så helbra. Är nog mest för jag upplever den så ljus medans jag hade hoppats nått något mycket mörkare berättarmönster.
serafim
2009-10-06
Besvikelse!
kennert
2009-09-13
Inte alls någon lyckad regidebut.
Unsaidwords
2009-06-05
sådär, vart lite besviken, har hört så mycket bra om denna, men helt klart sevärd. köpte den för nästan 300 kr så den blir kvar i samlingen :)
morgoth
2008-08-21
Riktigt bra story och riktigt bra skådespel.. dock aningen seg! Filmen grep tag om en sjukt starkt ibland kunde man nästan känna hur ögonen ville vattnas! Tyvärr så ville man att filmen skulle slutat annorlunda och jag blev iallafall väldigt frustrerad på slutet! Segheten, slutet och det faktum att jag blev sjukt nere efter filmen gör så att den endast blir en trea! Sjukt stark trea men inte mer..