3.2

The Bride with White Hair

Leslie Cheung spelar arvtagaren till tronen av Wu Tang - något han inte alls är intresserad av. Istället möter han den vackra Lien och trots att hon tillhör fienden, The Evil Cult, uppstår kärlek mellan de två.

Originaltitel Bai fa mo nu zhuan
Regissör Ronny Yu
Manus Liang Yusheng, Ronny Yu, David Wu
Genre Fantasy, Äventyr, Romantik, Action, 90-tal
Skådespelare Francis Ng, Leslie Cheung, Brigitte Lin, Lam Kit-ying, Eddy Ko

Tsurugi
2015-07-14
Svag trea, undermålig action och inte särskilt engagerande. Lite väl tramsig här och där också.
Ortoceratite
2012-10-06
En av mina absoluta favoriter, bra romantik, mörk och smått grotesk hong-kongfantasy.
schramm
2008-05-31
Sjukt bra wuxia! Snyggt filmad, bra skådisar, lagom lång och stundtals fantastiska fighter!
Nausicaa
2008-02-28
älskar leslie cheung i filmen... Inte så helt så förtjust i den kvinnliga huvudrollen.
yangbo
2006-05-19
hur bra som helst! Exakt så här man vill att martial arts filmer ska vara, tillräcklig med fantasy och underhållning och några favoriter till skådespelare så kan detta bara sluta mkt stark 4a! yepp namnet på en klassisk martial art klan (samma som i crouching tiger) som wu tang clan har snott namnet från (ni hör ju skitsen på skivorna hur mkt de tar från shaw brothers filmerna om wu tang clan :))
olh
2005-01-11
Wu Tang? :D
güstaf
2004-10-18
Sevärd, rätt romantisk faktiskt. Brigitte Lin passar i rollen som Lien och gör filmen bra...
hco
2004-09-09
Gillade slutet. Började också rätt bra men mitten var ju tradig. Mest irriterande karaktär: kvinnliga siamesen. Extremt jobbigt skratt.
MartinL
2004-08-04
Det är svårt när man vill tycka om en film men kommer fram till att det går inte för den är faktiskt rätt dålig.
Pons
2004-04-06